wanneer uit babyledikant

Hallo,

Ik ben zwanger van ons tweede kindje. Ons zoontje is 20 maanden als de baby geboren word.   Ik wil graag weten of hij dan al in een groter bed kan slapen.
Juniorbed bijvoorbeeld of zelfs in een 1 persoonsbed.
Graag hoor ik jullie meningen en ervaring.

Groetjes Petra
 
hoi

mijn zoontje is in zijn autobed(zelf uitgezocht) gaan slapen op de dag dat hij 2jr werd het was zijn verjaardags cadeau en ik heb geluk gehad hij is er nooit uitgekomen voor wat dan ook alleen sinds kort maar dat is om te plassen
ik denk dat jou kindje dat ook wel kan maar ik denk dat je niet moet laten merken dat het nu moet vanwege de nieuwe baby anders heb je kans dat hij jaloers wordt heb ik me katen vertellen

groetjes tejaysmommy
 
Mijn zoontje is nu 18,5 maanden oud. Maar ik zou hem nu (en denk over 2 maanden) ook nog niet in een (peuter-) bed durven te laten slapen. Hij is nogal beweegelijk en slaapt meestal met zijn hoofd bij het voeteneinde. Ookal leg ik hem "goed" in bed.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je zoontje in bed is; rustig of nogal van het draaien.
Als je het nog niet aandurft, misschien kan je een wiegje lenen?

Groetjes Marieke
 
mijn kiddies schelen 16 maanden, mijn oudste is met 18 maanden overgegaan naar een meegroeibed. De eerste drie maanden lag de jongste in de wieg, een maand voordat de jongste over ging naar het ledikantje, is de oudste dus overgegaan.
De jongste is ook met 18 maanden overgegaan naar een juniorbed, het was me goed bevallen.

Miep
 
Hallo Petra,

Onze oudste zoon ligt al vanaf 17 maanden in een 1pers bed en dat is altijd goed gegaan, maar ik zou wel kijken naar een bed met een beetje een hoge rand, bij bv. de ikea hebben ze hele leuke bedjes(hout en metaal) die heel geschikt zijn voor jonge kinderen.
En ik zag het net bij de andere reacties ook al staan maar ik zou je zoontje dus wel al iets eerder zijn nieuwe slaapplek geven.
Als je hem het gevoel geeft dat hij al zo'n grote jongen is dat hij in een groot bed mag slapen zal hij ook niet jaloers worden als hij ziet dat de baby zijn bedje krijgt.
Ik hoop dat je hier iets en hebt, succes en nog een fijne zwangerschap.

Groetjes Mary jane
 
Jeetje, wat vroeg allemaal! Dan hebben jullie inderdaad wel kindjes die ook weten dat ze in bed moeten blijven (vooral met 17/18 maanden al!) en die ook rustig slapen.
Als ik aan mijn zoon denk (nu 17 maanden), die zou er doodleuk uitklauteren.
Ik hou mijn zoon denk ik tot een jaar of 3 in het ledikantje (dan hopen we ook inmiddels dat er bijna of misschien net een tweede wereldwonder is... maar ja, dat heb je niet voor het zeggen.)
 
Terug
Bovenaan