Wanneer uit de maxi-cosi in grotere autostoel?

Het onderwerp zegt het eigenlijk al!
Mijn zoontje is nu 3 maanden en weegt 7,5 kilo, de beer. Ik kan hem bijna niet meer tillen in de maxi-cosi, krijg hem bijna niet in en uit de auto.
Mijn vriendin heeft haar dochter al vrij snel (met 6 maanden) in een groter stoeltje gezet.
Een stoeltje van bebe comfort, daar mogen ze al in vanaf 0 maanden.
Hebben jullie hier ervaring mee en mag ik mijn zoontje als hij 9 kilo is ook al in een groter stoeltje zetten, ook al staat er vaak dat dat pas met (ik geloof) 9 maanden mag.

Hoop dat jullie me tips kunnen geven?

Groetjes Fennie

De maxi-cosi is en blijft het meest veilige vervoermiddel in de auto voor babies. Zodra ze groter zijn kun je ze wel in een ander stoeltje zetten, maar het is gewoon minder veilig. Ik zou je kindje er zo lang mogelijk in laten zitten. Misschien kun je anders het stoeltje vast in de auto zetten, dan hoef je alleen maar iedere keer je kindje er in vast te maken. Dan hoef je ook niet iedere keer maxi-cosi met kind te tillen.
Groetjes,
Josie

Nou das niet de informatie die ik heb gekregen. Het gaat namelijk om de kilo's en niet om de maanden is mij verteld, elke stoel geeft aan vanaf welke kilo het kind erin mag en een schatting welke maand dat ongeveer is maar dat is een gemiddelde. Een kindje van 9 kilo kan dus gewoon in de 9 kilo stoel. En dat de cosi het veiligst is?????? Nou waar is dat op gebaseerd dan.

succes groetjes

Dit stukje heb ik eens van het internet gehaald. Het stond op één van de babysites.

Een baby moet liefst tot 9 maanden vervoerd worden in een autostoeltje dat tegen de rijrichting in bevestigd wordt (de maxicosi dus). Ook als uw kind goed kan zitten en/of de 9 kilo bereikt heeft. Dit omdat de nekspieren nog niet sterk genoeg zijn om bij een botsing de klap op te vangen in een naar voren gericht stoeltje. Veel mensen concluderen te vroeg dat hun kind te groot wordt voor de maxicosi. Wanneer uw kind niet meer dan 2 cm met zijn hoofd boven de rand van het stoeltje uitkomt, kan het nog veilig in de maxicosi vervoerd worden. De mate waarin de benen uitsteken is niet van belang.
Wij benadrukken dat het bij een kind onder de 9 maanden veiliger is een wat krappe maxicosi te gebruiken dan een op het oog beter passend groter stoeltje.
Bovendien wijzen wij u erop dat de vervolgstoelen weliswaar vanaf 9 kilo gebruikt mogen worden, maar dat de maxicosi geschikt is tot 13 kilo!

Groetjes Fonske.

Hoi hoi,

Eventjes een kleine aanvulling (wijziging) van het vorige stukje dat van internet is gehaald. Volgens de gebruiksaanwijzing van de Maxi-Cosi zelf is het wel degelijk van belang hoever de voetjes uit steken. Komen de voetjes tegen de rugleuning van de stoel (bank) aan, is er kans op botbreuken bij een aanrijding. Dus de lengte van de benen speelt wel degelijk een rol. De voetjes mogen de rugleuning niet aanraken.

Groetjes,

SUUS

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, ik denk inderdaad dat ik hem nog maar even lekker in de cosi laat zitten.

Taske, ik had dat ook begrepen 9 maanden of 9 kilo maar die bolle van mij is nu al 7,5 kilo met zijn 3 maanden. Met 5 maanden zal die dan toch wel de 9 bereikt hebben maar is hij misschien toch nog niet sterk genoeg om in een naar voren gericht zitje te zitten.

Ik merk het wel, voorlopig nog maar even zeulen met de maxi cosi!

Groetjes Fennie

Terug
Bovenaan