Wanneer uit ledikant in peuterbed?

Mijn zoontje van 16 maanden is nogal groot: 88cm. Nu ben ik 31 weken zwanger van nr 2 en dus dacht ik (omdat ze zo snel achter elkaar kwamen): "laat ik eens een tweede ledikantje kopen". Mijn eerste kan immers nog wel tot zijn derde in het ledikant (dat zeiden ze ook bij die Baby-winkel).

Lees ik tot mijn stomme  verbazing in Ouders van Nu, dat als je kind 90cm is, het eigenlijk al te groot is voor het standaard 120 bij 60cm-ledikant! Twan is nu dus al 88cm en hij is al 16 maanden!

Wat nu?

Allereerst: wat is een peuterbed precies (heeft dat ook spijlen, of kan hij er zo uitvallen?)?
En hoe weet je of je kind daar aan toe is (aan een bed zonder spijlen)?
En..... (als Twan inderdaad al bijna te groot blijkt) wie heeft er nog een tweedehands ledikantje nodig van 120 bij 60cm (in hoogte verstelbaar in twee hoogtes)?

Groetjes van Ingrid.

ik heb het artikel nog niet gelezen maar wat voor reden gaven ze daarvoor?

Mijn zoon heeft tot z'n tweede in een ledikantje van 110 cm geslapen... Werd wel wat krap, maar hij sliep er nog heerlijk in. Waarom zou dat niet goed zijn?

Een peuterbedje is een klein gewoon bed, korter en soms ook smaller, dus zonder spijltjes. Als je bang bent voor uitvallen zijn er bedrekjes te koop. Maar als je denkt dat hij daar nog niet aan toe is, zou ik zeggen koop gerust een tweede ledinkantje!

Joke.

Hoi,

onze jongste is ook uit zijn ledikant gegroeid, maar omdat ik het peuterbed nog nodig had voor de middelste 9 ze schelen maar 17 maanden, heb ik nu bij IKEA een bedbank gekocht ( 200x90), met aan 3 zijdes hoge tralies. Dit bed heb ik nu andersom gezet met de uitstap kant tegen de muur. Zo kan hij er nu niet uit en tzt kan het eventueel normaal geplaatst worden ( of vervangen want het bed zelf kost maar 75 euro, de bodem en het matras kan tzt gewoon in een ander bed)
Misschien een idee?

Hoi,

Wat een goed idee om dat Ikea bed zo te gebruiken! Ga ik eens naar kijken!

Onze oudste van 97 cm (2jr 4 mnd) slaapt nog steeds in een ledikantje, maar hij ligt altijd maar op 1 helft lekker in een hoekje. We stonden er gisteravond naar te kijken en te lachen dat hij in een nog kleiner bedje zou kunnen... :)
Voor onze jongste hebben we een 2e hands ledikantje gekocht en er een nieuwe matras bijgekocht. Dat vind ik wel prettig ivm hygiene.

Groetjes Jo

Hoi,

Mijn nichtje was 4 jaar en sliep nog in een ledikantje, waar je drie spijlen uit kon halen. Inmiddels slaapt ze in een gewoon bed.
Je hebt trouwens bij de prenatal ook losse bedrekjes die je in een gewoon bed onder het matras haakt.

Groetjes

Terug
Bovenaan