Mijn zoontje van 16 maanden is nogal groot: 88cm. Nu ben ik 31 weken zwanger van nr 2 en dus dacht ik (omdat ze zo snel achter elkaar kwamen): "laat ik eens een tweede ledikantje kopen". Mijn eerste kan immers nog wel tot zijn derde in het ledikant (dat zeiden ze ook bij die Baby-winkel).
Lees ik tot mijn stomme verbazing in Ouders van Nu, dat als je kind 90cm is, het eigenlijk al te groot is voor het standaard 120 bij 60cm-ledikant! Twan is nu dus al 88cm en hij is al 16 maanden!
Wat nu?
Allereerst: wat is een peuterbed precies (heeft dat ook spijlen, of kan hij er zo uitvallen?)?
En hoe weet je of je kind daar aan toe is (aan een bed zonder spijlen)?
En..... (als Twan inderdaad al bijna te groot blijkt) wie heeft er nog een tweedehands ledikantje nodig van 120 bij 60cm (in hoogte verstelbaar in twee hoogtes)?
Groetjes van Ingrid.
Lees ik tot mijn stomme verbazing in Ouders van Nu, dat als je kind 90cm is, het eigenlijk al te groot is voor het standaard 120 bij 60cm-ledikant! Twan is nu dus al 88cm en hij is al 16 maanden!
Wat nu?
Allereerst: wat is een peuterbed precies (heeft dat ook spijlen, of kan hij er zo uitvallen?)?
En hoe weet je of je kind daar aan toe is (aan een bed zonder spijlen)?
En..... (als Twan inderdaad al bijna te groot blijkt) wie heeft er nog een tweedehands ledikantje nodig van 120 bij 60cm (in hoogte verstelbaar in twee hoogtes)?
Groetjes van Ingrid.