wanneer uit ledikant

hoi! Wanneer kunnen kinderen naar een gewoon bed? Ik ebn nu zwanger en mijn dochter zal 23 maanden zijn als broer/zus geboren wordt. Is dat te vroeg voor een gewoon bed? Wat zijn jullie ervaringen?

gr. Anne
 
23 maanden zou goed kunnen gaan, maar ook niet

Een jaar geleden is mijn jongste geboren, haar broer was toen 24 maanden. Hij heeft voor haar geboorte een nieuwe kamer gekregen met een groot bed. Voor haar geboorte mocht hij daar al gaan slapen en in het begin ging het prima in het grote bed. Alleen begon hij na een week er steeds uit te komen en wilde hij niet meer terug. Of hij wilde alleen maar in zijn ledikant slapen. Ik was toen hoogzwanger en uit voorzorg hebben we er toen voor gekozen om hem voorlopig maar in het ledikant te laten slapen. Zo kreeg iedereen voldoende rust in die tijd.

Wij hebben gelukkig wel een wieg, dus daar kon zijn zusje de eerste maanden in slapen. We hebben daarna nog wat mislukte pogingen gedaan om hem in het grote bed te laten slapen, mede ook door gebrek aan doorzettingsvermogen aan onze kant.

Totdat zijn zusje te groot werd voor de wieg en hij te groot voor het ledikant. Het was toen extreem warm en onze oudste slaapt normaal op zolder. Hij mocht toen tijdelijk op de kamer van zijn zusje slapen en zijn zusje bij ons op de kamer. Het ledikant stond dus al beneden en daarna is het niet meer omhoog gegaan.

De eerste tijd was het nog even lastig. De klink van de deur ging omhoog zodat hij niet meer uit zijn kamer kon. En verder stond er niets meer in de kamer wat kapot kon. Zo heeft hij zijn rust gevonden om daar te slapen en sindsdien gaat het prima.
 
hoi,
onze zoon kreeg met zijn tweede verjaardag een nieuw bedje.
(zo lag mijn neefje met 1,5 jaar in een groot bedje)

het moet gewoon kunnen hoor.
maar wees wel meteen duidelijk.
als je je kind in bed legt zeg dasn dat jij hem er morgen uit komt halen.
bij onze anders nooit zo gehoorzame zoon werkte dit en heeft tot zijn derde liggen wachten tot ik kwam!!!

bij ons is het dus goed gegaan, hij sliep ook direct hele nachten door.
succes
 
Terug
Bovenaan