wanneer uitgerekend?

Hoi Meiden,
Ik weet sinds afgelopen maandag,dat ik zwanger ben.
Vanochtend heb ik de verloskundige gebeld voor een afspraak,die is over 4 weken.Nou vroeg ze hoe ver ik ben,maar dat wist ik niet zeker,want ik had elke keer een onregelmatige cyclus.
Nou vroeg ze naar de eerste dag van mijn laatste menstuatie,21 juli.Dus zei ze dat ik dan 6 wk en 1dag zwanger ben.In dat geval ben ik 27 april uitgerekend,maar wat nou als ik mijn eispong op dag 28 heb gehad ipv dag 14,dan ben ik toch ook 2 weken later uitgerekend?
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dat nou zit,dus als iemand dit weet,hoor ik het graag.
XXX Phoebe


 
Hoi Phoebe,
Ten eerste gefeliciteerd en 27 april zou wel een mooie datum zijn hoor (ben ik ook jarig).
Nou kan je het tot aan je eerste echo nooit zeker weten. Ik had een hele gelikmatige cyclus en bleek bij m'n eerste echo twee weken korter zwanger te zijn. Mijn eisprong komt dus later als 'normaal' .
Als je je eerste dag van je laatste menstruatie door geeft weten ze bij de vk. voldoende hoor. Wil je het nou toch een beetje weten dan kun je bij babybox.nl of babybrabbel.nl ik durf het niet meer eerklijk te zeggen. Maar daar kun je het dan uitrekenen, het staat onder aan de home pagina.

Veel succes ermee,
Liefs, Ank
 
Hoi Phoebe,

Het is altijd moelijk te zeggen wanneer je je eisprong hebt gehad. Het kan bij wijze van spreken de dag na je menstruatie of de dag voor je menstruatie... daarom rekenen ze ook altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en krijg je (als je op dag 14 je eisprong hebt gehad) 2 weken kado!!

Groetjes Sas (27 wkn)
 
Hoi Phoebe,

Gefeliciteerd!!
De verloskundigen houden altijd de eerste dag van je laatste menstruatie aan om op ´de uitgerekende datum ´ uit te komen, maar hecht aan die ´uitgerekende datum ´ maar niet zo heel veel waarde. Statistisch wordt minder dat 5% van de geborenen op die datum geboren! Meestal worden kindjes geboren tussen de 38ste en 42ste week, dus dat is eigenlijk ook weer een volledige cyclusmaand!

Een hele fijne zwangerschap!
Groetjes Jessica
 
Terug
Bovenaan