Wanneer uitgerekende datum bij onregelmatige cyclus?

Hallo allemaal,

Ik ben hier voor het eerst! Heb vanmiddag een test gedaan, die positief was.
Heb altijd een onregelmatige cyclus gehad, wisselend van 33 tot 46 dagen.
Zat nu al op mn 53e dag dus dacht laat ik voor de zekerheid maar even testen.
Rond 7 oktober heb ik een vruchtbaarheidstest gedaan die aangaf dat ik op dat moment vruchtbaar was. Na een week een zwangerschapstest gedaan, die was negatief.
Nu dus (vandaag) positief. Maar hoe reken ik dan mijn uitgerekende datum uit?
Mijn huisarts zal uiteraard vragen naar de eerste dag van mijn laatste menstruatie, maar dat is 7 september dus dat klopt absoluut niet!
Kan ik vanaf 7 oktober  38 weken verder tellen, of hoe werkt dat?
Ben erg benieuwd. Moet donderdag naar huisarts maar ben zelf constant aan het rekenen. Ook voel ik regelmatig nog krampen in m'n buik, net alsof ik ongesteld moet worden. Klopt dit of komt dat vaker voor?
Graag hoor ik jullie reactie's en ervaringen!!

Roos

Hallo Roos,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik denk dat niemand op dit moment kan aangeven hoelang je zwanger bent ivm je onregelmatige cyclus. Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk de verloskundige bellen (je hoeft daarvoor niet eerst langs je huisarts) die kan tav een echo kijken hoe ver je zwanger bent. Het lijkt mij zo dat de huisarts op dit moment daar ook geen uitsluitsel over kan geven, die doet alleen maar een test of je zwanger bent.

Dus bel een verloskundige bij je in je woonplaats, leg de situatie uit en maak zo snel mogelijk een afspraak.

Die kramp in je buik kan normaal zijn in het begin van je zwangerschap. De een heeft er wel last van, de ander niet. Afwachten dus.

Succes, hoop dat je een goede zwangerschap krijgt. Geniet ervan!
Liefs Renata  (36 5/7 wk zwanger)

Hoi Renate,

Bedankt voor je reactie! Ik wist niet dat je ook gelijk de verloskundige kon bellen.
Maar dat ga ik dan maar 's doen. Hopelijk kan zij wat meer duidelijkheid geven!
Voel me nog heel onzeker in alles omdat het de eerste keer is.

Gr Roos

Hey Roos,

Ik had ook een onregelmatige cyclus dus bij moesten ze aan de hand van een echo vaststellen hoelang ik al zwanger was. Mijn laatste menstruatie was toen 30maart, maar volgens de echo was ik vanaf 8april zwanger.
Dus alleen de vk kan je uitsluitsel geven!

Succes ermee en nog gefeliciteerd!

Liefs Tineke

Hoi Rosietje,

Bij www.9maand.com kan je uitrekenen hoever je bent.
Ik was zelf ook onregelmatig (23 dgn en 33 dgn) en heb bij beide cyclussen uitgerekend.
Zo wist ik in ieder geval een beetje wanneer de kleine zou komen.
Kijk onder kopje "zwangerschap" klik dan "zwanger?!" aan en dan heb je  " handig zwangerschapsberekening en nog veel meer...."
 En wat bleek, bij de echo scheelde het  6 dagen.
Maar in ieder geval weet je dan een beetje waar je aan toe bent. Succes.

Liefs

Reneke 19 wkn 2 dgn  

Terug
Bovenaan