Wanneer uitgevloeid?

A

Anoniem

Guest
Hallo zomermoeders,
Tot wanneer hebben jullie gevloeid? Ik dacht dat er 6 weken voor stond, maar ik ben er nog niet vanaf. Ben nu 7 weken geleden bevallen met een keizersnee en hoopte dat het nu wel klaar zou zijn. Het is niet veel meer, ik kan het af met een inlegkruisje, maar maak me er toch wel een beetje zorgen over. Is er dan toch een interne wond nog niet helemaal geheeld? Ben ik toch al teveel aan het doen fysiek? Ik wil zo graag in bad, maar moet volgens mij toch echt wachten tot het clean is, toch? Alvast bedankt voor jullie reacties...
Monika

Hoi Monica,

Ik ben 2 x bevallen, 1 keer d.m.v. een keizersnede en keer normaal. Met de keizersnede heb ik tot een week of 5 na de bevalling gevloeid, na 8 weken werd ik weer ongesteld. Ook bij de 2e bevalling heb ik tot en met de 5e week gevloeid en 7 weken na de bevalling (was afgelopen woensdag) werd ik weer ongesteld. Ik was net van de inlegkruisjes af en nu zit ik weer in het maandverband en de tampons dus ik ben maar een korte tijd "vrij" geweest van de maandverbanden en inlegkruisjes. Je kunt best tot een week of 8 blijven vloeien dat schijnt niet ongewoon te zijn maar het is idd wel zo dat je pas weer in bad kunt  of naar de sauna als  je weer gewoon gemenstrueerd hebt zo is mij dat tenminste verteld. Je cyclus zal zijn draai weer moeten vinden en bij de ene vrouw duurt dat wat langer dan bij de ander ik zal  me er verder maar niet te druk om maken dat zou ik pas gaan doen als het langer dan 10-12 weken gaat duren maar daar ga ik bij jou niet van uit.
Het is vervelend maar het komt vast goed!

Groetjes,

Puk  

P.S. genezing van de wond gaat zo snel, als de afscheiding verder normaal van kleur is en niet vies ruikt (anders dan normaal zeg maar) dan is het geen infectie! Bij twijfel zou ik gewoon even contact opnemen met de gynaecoloog of verloskundige die kunnen er dan evt. even naar kijken!

Groetjes,

Puk

Hoi,

ik weet niet precies hoelang je gemiddeld vloeit, ik was er gelukkig met een week of 3/ 4 vanaf. kun je de vk niet bellen of de huisarts om het te vragen?
je mag trouwens wel in bad is mij verteld, alleen als je bv geeft, mag je niet met je borsten onder water. ik heb het aan de kraamhulp en de gyn gevraagd.

gr floor

Hoi Monika,

Mijn dochter is 4 maand en ik vloei niet echt meer, maar heb nog wel gekleurde afscheiding. Kan het gelukkig af met een inlegkruisje, maar vind het wel enorm raar!
Ben al bij de dokter geweest en heb een uitstrijkje laten maken, maar daar kwam niks raars uit. Vind het wel raar hoor, maar ja de dokter zegt dat er niks aan de hand is ,dus dat moet ik dan maar geloven....

Groetjes Marije mv Sofie

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen toch maar even bellen met de vk of het consultatiebureau. Die weten dat misschien ook wel... En misschien heeft het ook wel te maken met de pil waarmee ik weer begonnen ben twee weken geleden... Ik hoor het wel en laat het dan nog wel even weten... Nogmaals bedankt!
Monika

Terug
Bovenaan