Wanneer van 2 naar 1 fles melk?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik vroeg mij af wanneer jullie van 2 naar 1 fles opvolg melk zijn gegaan?</p><p>Hier krijgt hij nog 2 keer opvolg melk s ochtends en s avonds voor het slapen gaan.</p><p>Kleine man is nu ongeveer 14 Maand.</p><p>Avond fles wordt al bijna niet meer opgedronken. Deze zou ik natuurlijk ook kunnen vervangen voor een flesje halfvolle melk? </p><p>Benieuwd wat jullie doen :) </p><p> </p>
 
Ik ben vanaf de eerste verjaardag meteen overgestapt op halfvolle melk. Had nog wel wat kunstvoeding achter de hand, mocht hij het niet meteen lekker vinden. Maar het ging er meteen heel goed in. Ik geef hem nu hij 19 maanden is alleen in de ochtend nog een flinke beker melk. En na het avondeten nog een toetje. 
 
Een week voor haar 1e verjaardag is ze in de middag bij haar 2 boterhammen een beker melk gaan drinken.
Sochtends kreeg ze al een tijd geen fles meer omdat dit veel te weinig was voor haar. Is een boterham met een beker thee en veel melk erin.
Het is vanaf 1 jaar ook wel nodig om dan iets van brood of pap te geven ivm de vezels die daar in zitten.

Alleen de laatste fles heeft ze nog veel behoefte aan. Die houden we nog tot ze zelf niet meer wil of als het te lang duurt voor ze het zelf aangeeft.

Gebruiken ook gewone melk en geen poeder meer.
 
Met 14 maanden gestopt met de avondfles omdar ie niet meer leeg ging en het me ook niet nodig leen na een vol bord eten en een toetje. Ging meteen goed.
Smorgens ook geprobeerd te stoppen, maar dat ging minder goed. Gewone melk lustte ze niet dus daarom nu smorgens nog wel een beetje opvolgmelk. Ik doe het alleen niet meer in een fles, maar in een rietjesbeker.
 
Hier hetzelfde als Niempje maar iets later. Bij ong 13 maanden middagfles vervangen voor beker melk. Ging direct goed. Inmiddels is deze vervangen door water of thee want hij krijgt al behoorlijk wat zuivel. S ochtends brinta met (haver)melk, na zn middagslaap bakje yoghurt en s avonds nog 1 fles opvolgmelk met 4 schepjes. Verwacht dat deze heel binnenkort komt te vervallen want hij heeft m niet nodig en gaat vaak niet op. Het is nu meer omdat het onderdeel is van het avondritueel en voor mijn eigen gevoel dat hij toch vol zit als hij zijn avondeten niet goed gegeten heeft ?. Zoontje is nu 15 maanden.
 
Met ongeveer 11 maanden ben ik van 2 naar 1 fles gegaan. Zoontje dronk toen alleen nog een middag- en avondfles. Gewoon de middagfles weggelaten en een bekertje water of thee met wat melk aangeboden. Ging gelijk prima. 
Vlak voor mijn zoontje 1 was ben ik begonnen met gewone halfvolle melk in een flesje 's avonds (poeder was op en ik vond het onzin om voor een week een nieuw blik te kopen?). Nu is hij 12,5 maand en krijgt alleen nog 1 flesje warme halfvolle melk voor hij naar bed gaat. Verder overdag water of melk uit een beker. Flesje 's avonds gaat al steeds vaker niet helemaal leeg, dus binnenkort gaan we afbouwen met deze fles. Net als bij @Joessie hoort het meer bij het avondritueel dan dat hij het echt nodig heeft. 
 
Terug
Bovenaan