Wanneer van 2 naar 1 slaapje?

Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu 12 maanden en ik vraagme wat af.

Wanneer gaan de kids van 2 naar 1 slaapje? En hoe merk je dat? Ik weet wel dat sommige kids al lang 1 slaapje doen, maar hoor ook van sommige ouders dat hun kind van 2 jaar nog 2 slaapjes doet op een dag.

Ieder kind slaapt natuurlijk anders, maar wanneer kun je het beste een beetje naar 1 slaapje gaan?En hoe kun je dit het betste doen?

liefs

Hallo! Sophie van net 1 slaapt sinds een paar weken meestal nog 1x per dag, maar soms ook nog 2x. Soms houdt ze het vol tot na de boterham en slaapt dan ineens 2-2,5 uur, soms wil ze voor de boterham al slapen. Als ze dan lang slaapt is dat meestal wel genoeg voor de rest van de dag, als ze kort slaapt wil ze 's middags vaak nog wel even naar bed. Wij doen hier zelf niets aan, we leggen haar gewoon in bed als ze moe is, anders gaat ze toch niet slapen! Ik kan je dus niet echt helpen met de vraag wanneer je dit gaat doen en hoe je dit aanpakt. Ik kan alleen zeggen: kijk naar je kindje, die geeft zelf wel aan of en wanneer hij er aan toe is. Succes ermee!

Onze oudste zoon ging met 11.5 mnd naar 1 slaapje. Hij wilde aan het eind van de dag niet meer slapen (was altijd huilen). Toen ben ik de ochtend wat gaan rekken tot 11.30 uur. Dan sliep hij lang genoeg om het de rest van de dag te redden. En langzaam aan verschoof de tijd naar 12.00 uur dat hij naar bed ging.

Stef, nu 10 maanden slaapt nog gewoon 2x per dag. Behalve als zijn 1e slaapje langer is dan 2 uur. Dan slaapt hij niet meer en is hij behoorlijk mopperig aan het eind van de dag. Daarom maak ik hem nu na 2 uur slapen wakker, zodat hij aan het eind van de dag ook nog slaapt. Is voor iedereen wel zo prettig.

Groetjes,
Susan

Hoi,
Lois van bijna 11 maanden slaapt soms 1x en soms 2x per dag.
Het ligt eraan hoe vroeg ze wakker word. als dat voor half 9 is dan gooi er meestal rond half 11 op bed, dan slaapt ze een uurtje en smiddags om 3 uur gaat weer naar bed tot soms wel 5 uur..

Als ze echter langer slaapt tot 9 uur dan red ze de ochtend en gaat ze om half 1 naar bed en slaapt dan 2.5 uur...en red het dan tot de avond.

Het is dus een beetje aanpassen en kijken hoe der dag loopt...

succes.
gr. Bambi
mama van Lois

Hoi!
Als je denkt dat ze nog 2 slaapjes nodig heeft (ze slaapt dan altijd) dan moet je het gewoon zo houden.
Janneke slaapt altijd 's ochtends nog 3 kwartier en s'middags 1.5 uur. Ze heeft nooit veel geslapen..
Misschien als ik het slaapje van 's ochtends eraf haal dat ze 's middags langer slaapt, maar 's ochtends is ze zo gauw moe.

Groetjes..

Terug
Bovenaan