Wanneer Van 3 naar 2 slaapjes?

<p>hallo allemaal ! </p><p>Ik heb een dochter van 7 maanden die de laatste tijd ontzettend moeilijk doet tijdens het naar bed gaan rond half 4. Ze deed altijd dan nog een dutje direct na haar fles. De laatste tijd dus heel moeilijk of niet. Is dit dan het moment dat er een slaapje af gaat ? </p><p>Ze krijgt nog 4 flessen , brood fruit en avond eten op een dag en na de fles altijd naar bed. tot een paar dagen geleden dus. Ze is wel moe zie ik soms maar slapen ho maar ! </p><p>Ervaringen ? </p><p> </p>

Bij ons was dit ook precies zo, een hele strijd en uiteindelijk sliep meneer gewoon niet... wat ertoe leidde dat meneer dus van na zijn vroege middag dutje tot het gaan slapen, helemaal niet sliep, en daarom helemaal oververmoeid raakte.. dus mijn tip, naar 2 slaapjes en al de wakkertijd wat oprekken, zodat je kleintje steeds ongeveer even lang wakker is  

Ja dat is idd zo'n lastige fase dat ze er tussenin zitten. Mijn oudste dochter ging met 7.5 maand over op 2 slaapjes, mijn jongste dochter met 8.5 maand. Ze is nu ruim 9 maanden en slaapt van 9.30-11.00 en 14.00-15.30. Dan van 19.15-6.30.
Mijn jongste dochter heeft er ook heel lang tussenin gezeten. Haar 3e slaapje was van 16.30-17.00 ongeveer dus wel later dan jouw kindje doet. En dan ging ze om 19.30 de nacht in. Sommige dagen was ze om 14.00 wakker van haar 2e slaapje en dan moest ze echt nog een 3e slaapje doen van mij maar dan weigerde ze het en was ze dus van 14.00-19.00 wakker, super lang. En dan was ze om 17.30 ineens super chagrijnig maar dan legde ik haar niet meer op bed natuurlijk.
Je moet er ff doorheen. Ik ben de slaapjes steeds wat gaan rekken. Nu leg ik haar in de ochtend echt niet eerder dan 9.30 op bed en in de middag echt niet eerder dan 13.45/14.00. Zodat ze het goed red tot de avond na dat 2e slaapje. Eerst deed ik dat 2e slaapje van 13.00-14.30, maar dan was het nog veel te lang tot de nacht. Dus de middagslaap heb ik nu verschoven naar 14.00 en dat gaat goed!
Maar het kan idd weken duren voor je kindje daar écht is.. hier duurde het ook weken en ineens was ze er doorheen!

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik de slaapjes wat ga verschuiven zodat ze na het 2e slaapje niet al te lang wakker is.. Fijn om te weten dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem ?

Die van mij is 11 maanden en schommelt nu tussen de 2 en 3 slaapjes. Echt veel verschil per kind dus! Kijk gewoon goed naar je eigen kind en volg wat het aangeeft 

Terug
Bovenaan