wanneer van 5 naar 4 flessen?

Een vraagje, onze zoon bijna 6 maanden krijgt nog altijd 5 voedingenn (5*180) en sinds een week drinkt hij dit weer volledig op (de 2 weken daarvoor dronk hij slechts 600). Ik denk dat hij nu in een groeispurt zit en hij het nodig heeft. Geef ik hem de fles van 22.30 niet dat wordt hij onrustig om 4 uur. Dus van CB mag ik gewoon lekker doorgaan met de 5 flesjes, ook als ik straks opvolgmelk geef. Ben met bijvoeden begonnen maar hoeveelheden zijn minimaal, meneer vindt lepel nog niets. Wat is jullie ervaring?
 
Wij zijn bij ongeveer 5 maanden op 4 flessen gegaan. Omdat wij het idee hadden dat hij zonder die 11 uur fles kon. En dit ging gelukkig ook goed. Had het niet goed gegaan dan hadden we het gewoon nog even door blijven geven. Nu is mijn zoontje 7 maanden en zitten we sinds een week op 3 flessen. En ook dit ging goed. Op advies van het CB. Mits het goed gaat. Maar als jullie kind wakker wordt als je de 11 uur fles biet geeft gewoon nog even doorgaan. Groetjes
 
Waarom doe je niet in elke fles een extra beetje voeding.
Wij hebben een tijdje 200 cc water en 7 schepjes voeding gegeven.
7 uur
11:30 uur
15:30 uur
21:00 uur
En tussen door een groente hap en fruit hap
Wel hebben we de fles van 23:00 uur elke avond een half uurtje vroeger gegeven en blijven nu een beetje steken op 21:00 uur.
Vanaf volgende week gaat er weer een voeding af, dus weer een ander schema.
Succes

 
Hai,

wij zijn met 6 maanden naar 3 flessen gegaan.
08.00
12.00
19.00 (pap)
Ze krijgt 180cc plus 6 schepjes friso 2 comfort. Verder om 10.00 sapje, 14.00 fruit en 1700 groente. Gaat heel goed en volgens Cb was het geen probleem. Ze is nu 7 maanden en groeit er goed op.
Misschien in de laatste fles wat rijstebloem doen en steeds iets proberen te vervroegen. Sterkte.

groetjes Mikki ( mama van Isa )
 
Terug
Bovenaan