Wanneer van 5 naar 4 flessen?

Mijn dochtertje van 12 weken krijgt nog steeds vijf flessen aangeboden, maar moet voor die laatste fles met veel moeite wakker gemaakt worden en drinkt dan vrij weinig. Sinds een week drinkt ze ook haar overige flessen steeds minder en is erg onrustig tijdens het drinken. Ik vraag mij af of het misschien tijd wordt om op vier flessen over te gaan? Wat denken jullie? Of is ze daar nog te klein/jong voor?

Hoi.

Mijn zoontje is maandag 10 weken en zit al een paar weken op 4 flessen omdat hij 's nachts tussen de 10 en 13 uur slaapt. Ik heb toen wel iets meer in de fles gedaan. Hij krijgt nu 210 aangemaakte voeding.
zolang je kind zich prettig voelt en je hebt goede plasluiers kun je naar 4 flessen.

Groetjes Minke

Hi ladies,

Ook hier beetje twijfel. Ons mannetje is nu 7 weken (maar weegt al wel 6500 gram en is 61cm) en ik moet hem elke avond wakker maken voor de fles van 22-23-24uur. Liefst laat ik hem liggen maar dan komt ie meestal midden in de nacht. Als we m wakker maken dan redt ie het wel tot 6-7uur.
Jullie nog tips om dit beter te laten verlopen?
Weet dat we in onze handjes mogen klappen dat ie 6/7uur achter elkaar slaapt, maar ik vind dat wakker maken vreselijk...

Groetjes Janneke

Hoi allemaal,

Toevallig vanochtend naar het consultatieburo geweest en dit besproken!

Mijn dochtertje is 12 weken en weegt nu 6400 gram.

Ik vroeg me af of ik haar mocht laten slapen als ze vier flessen (180 met 6 schepjes) had gehad op een dag. Ik heb haar een keer wakker gemaakt om 23.00 uur, maar toen wilde ze helemaal niet drinken. Ze heeft toen met moeite 50 cc opgedronken.

De volgende dag sliep ze weer zo lekker, ik heb haar laten liggen en dacht we zien wel.
Volgende ochtend gewoon om 7 uur wakker zoals altijd.

De arts van het cb zei dat dit mag als er maar niet meer dan 12 uur tussen de voedingen zit.

Ze heeft af en toe (niet elke dag) genoeg aan vier flessen.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, veel plezier met jullie kindjes.

Groetjes Sandra (moeder van Fenna, Stijn en Femke)

Nu denken jullie misschien: wist ze dit niet meer van de vorige twee?
Mijn oudste zijn 12 en 9 jaar, dus ik was er weer even helemaal uit en bijna alles weer vergeten, haha.

Terug
Bovenaan