wanneer van 5 naar 4 voedingen?

hoi,

ik was gister op het cb, om te wegen en meten en toen woog ze 8 kilo en 67cm op zich allemaal goed, vandaag is ze precies zes maanden, en ik mocht al een maand geleden proberen om van 5 naar 4 flessen te gaan maar nu moet ze omdat ze anders teveel binnen krijgt, ben vandaag begonnen, ze mag wel in plaats van een fles een bordje pap, aangemaakt van 100cc water, 3 schepjes melk en 3 schepjes nutricia dat heb ik net gegeven maar meer dan de helft at ze niet mijn schema is nu als volgt, tijden zet ik er niet bij want dat verschilt per dag.

fles melk 200cc( gaat net niet op)
fruithap
fles melk 200cc
papbordje
groentehap
fles melk 200cc
en een pyamapapje rond 22.00, die gaat altijd op.

ik probeer altijd om minstens drie uur tussen een fles en een fruithap of groentehap of pap te laten anders zit ze tevol en laat haar flessen staan.

groetjes bianca

Hoi Linda,

In principe is de richtlijn dat kindjes vanaf 6 kg naar 4 flessen van 180 cc+6 schepjes over mogen.

Echter, bij mij begon Sven het zelf aan te geven door steeds zo'n 50cc te laten staan. Hij was toen nog geen 6 kg maar kreeg gewoon teveel voor zijn doen.
Er zijn ook kindjes die al zwaarder zijn maar nog steeds behoefte hebben aan 5 flessen. Het is dus per kindje verschillend.

Ik zou het gewoon met het cb overleggen als jij zit te twijfelen. Of probeer het gewoon uit.

Sven krijgt nu om 6:30, rond 12:00, rond 17:00 en rond 23:30 een fles en dat gaat prima.

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan