wanneer van 5 naar 4 voedingen?

hallo,

wanneer gingen jullie over naar 4 voedingen?
ik moet sinds een paar dagen ons meisje van 8 weken vaak wakker maken voor een voeding.
en voor die tijd melde ze zich altijd al een half uur voor de tijd dat ze de voeding krijgt.

O onze zoon zit nog op 6 voedingen per dag maar gaat inmiddels naar 5.

Volgens het consultatiebureau ga je naar 4 voedingen als je bijvoeding geeft. Nou verschilt het per consultatiebureau maar bij ons is dat vanaf 6 maanden. Maar ik ga vanaf 4 maanden bijvoeding geven, dit omdat de kinderarts dit ons vertelde en wij houden het beleid van het ziekenhuis aan. (we lopen nog in het ziekenhuis met hem dus vandaar) En met 4 maanden hebben we het ook bij onze dochter toendertijd gegeven.

Maar let wel op dat ze genoeg vocht binnenkrijgt.

Ons mannetje (nu ruim 11wk) zit op 5 voedingen en daar hebben we nu een goed ritme in gevonden. Hij krijgt vrij veel (180cc+6schepjes), maar stopt zelf als het genoeg is. Daarom drinkt hij de ene keer 200cc en de andere keer maar 150cc.
Overdag is het om de 4 uur voeden en 's nachts slaat hij er mooi een over!
Maar ja, voor ieder kindje is het natuurlijk anders he.Succes ermee!

ons meisje zit nu op 5 flessen van 180/6.
en drinkt dit niet altijd helemaal op.
op een ander forum werd advies gegeven door een voedingsdeskundige en zij zei dat als we haar 4 flessen gingen aanbieden we de hoeveelheid ook moesten ophogen naar 210/7.
dit vind wel heel veel aangezien ze de flessen van 180/6 soms niet eens leeg drinkt.
ons meisje slaapt 's nachts door.
als ik haar laat slapen dan slaapt ze zo van 23 uur tot 8 uur/ half 9 door.
ik moet haar echt voor alle voedingen wakker maken.
om 7-11-15-19-23 uur krijgt ze haar voedingen.

Joh, onze meid (11 weken) krijgt er nog 7! Dat heeft ze echt nodig kennelijk. Overdag zit er dus meestal 3 uur tussen. Een enkele keer iets langer, maar ook wel eens iets korter. Dan heeft ze gewoon trek. Ritme vinden is dus nog lastig hier, want als ze honger heeft kan je der natuurlijk niet nog een uurtje laten wachten..
's avonds rond 11 uur maken we haar nog een keer wakker voor de laatste voeding, anders komt ze de nacht niet door. Met die laatste voeding slaapt ze tot half zes - zes uur.
T zou wel fijn zijn als ze toekon met een of twee voedingen minder...

Men zegt meestal dat je naar 4 voedingen gaat zodra ze óf 6 kilo wegen óf zodra ze bijvoeding krijgen (vanaf 4 maand)

Maar dat zijn richlijnen, je moet kijken naar je kind. Is ze tevreden op 4 voedingen??? Lekker zo laten!

Succes!

Hier trouwens 5 * 180+6 Levi weegt dik 5 tot 5,5 kilo en heeft de 5 voedingen echt nodig.
Gaat pas slapen na de laatste voeding!!! 21.30

Terug
Bovenaan