Wanneer van 7 naar 6 voedingen?

Hoeveel voedingen geven jullie nu? En hoeveel per keer?

Ik geef 7 voedingen en dan drinkt ze ongeveer 100cc per keer. Soms meer 110 a 120 en soms minder 80 of 90.

In de avond en in de nacht zit er al 4 uur tussen.
Overdag probeer ik wel om de drie uur te doen zodat ze in de nacht langer kan pakken.
Maar heb soms t idee dat ik t al iets meer kan rekken. Soms heeft ze na 3 uur nog niet echt honger.

Heb geen idee wanneer je over gaat naar 6 flessen en hoe je dat in hemelsnaam moet doen.
Als ze echt trek heeft kan je t ook nog niet echt uitstellen ofzo.

Zo voor de eerste keer naar t cb. Zal t daar ook maar even vragen maar ik heb meestal niet zo heel veel aan hun antwoorden. Althans met de jongens destijds niet.

Ben even benieuwd hoe jullie dat doen.

Hoi mamma3007,

Het om de drie uur voeden heb ik eraf. Ik geef alleen als ze er om vraagt. Vaak is dat om de 4 uur soms 4,5 uur. Ze drinkt ook ongeveer 100cc.

Dan zitten we op 6 voedingen. 's Avonds maken we haar tegen 23.00 wakker voor de laatste fles en dan tukt ze door tot gemiddeld 6.00.

Met het CB heb ik ook geen goede ervaringen.
Maar ondertussen wel 5 kinderen die goed groeien en heerlijk doorslapen ;-)

Hoi! Wij zitten nu op 6 voedingen. Ik begin nu deze week met voeden als hij er om vraagt. Daarvoor gaf ik na 3 uur en voor 4 uur voeding maar hoede em eigenlijk nooit echt wakker te maken. Meestal kwam hij na 3,5 uur. Na de voeding s avonds lieten we em zelf melden en dan kwam hij na 5 uur meestal. En per keer drinkt hij 180 tot 200. Soms ietsjes minder maar dan komt hij ook eerder. Hij is nu 7 weken.

@esmee91,

Dan krijgt hij wel heel veel binnen. Een baby mag nl niet meer dan een liter per dag drinken, omdat de niertjes dat niet aankunnen!

@mama3007
Ik geef nu 5 voedingen op een dag en bied totaal 165cc per keer aan en zie wel wat ze drinken.
De laatste voeding is wat meer in de hoop dat ze langer doorslapen. Ze slapen nu van 23:00 tot 6:30 ong. Wel nog een paar keer wakker tussendoor.
Ik geef niet op vraag, maar op vaste tijden. Ze zijn daar aan gewend en hun ritme is er ook naar. Ik geef om ong. 6:45, 10:45, 14:45, 18:45 en om 22:45.

Cb zei tegen mij bij 6 voedingen, dat je er dan 4 uur tussen moet laten, ze gaat dan vanzelf meer drinken!
Ik zat toen ze vier weken waren wel op zes voedingen. Als tip gaf ze de volgende tijden: 7, 11, 15, 19, 23 en dan om 3:00 weer.
Ze zal er een paar dagen nodig voor hebben om te wennen, maar het moet kunnen.

Ik geef ook op verzoek. In principe regelen ze het idd zelf. Als je het op gaat hogen laten ze er meer tijd tussen. Alleen.... Die van ons niet :) je moet tot een half jaar onder de liter klaar gemaakte melk zitten daar gingen we net niet overheen maar ze zou minder moeten. Doen nu half om half met gewone en voor hongerige baby voeding. Soms komt ze dan nog na 3 uur maar dan laat ze er s ochtends of s nachts wat langer tussen.

Icmf: hoe deed jij dat dan als ze eerder kwamen? Echt rekken?
Bij mij komt ze dan bv de ene keer een uur eerder en dan is mijn hele schema weer in de war.
Vannacht heeft mijn man de nacht voeding gedaan. Ging ook niet helemaal lekker door krampen enzo. Dus dan kom je s ochtends ook al weer helemaal verkeerd uit. Haha.

En 4atas: die voeding voor hongerige baby's welke is dat dan? Van nutrilon?
Blijven ze daar langer verzadigd van?
Zou misschien iets kunnen zijn voor de laatste fles. In de hoop dat ze langer doorslapen.
Anhoewel ze daar natuurlijk ook weer krampen van kan krijgen.

Als ze een uur eerder komen, dan probeer ik het een half te rekken. Ik geef max een half uur eerder. Maar onze kinderen zijn makkelijk te foppen en ik weet niet of jouw meisje dat is?
Ik probeer ook het schema niet in de war te laten komen, want daar hebben we allen last van. Lost zich ook wel vanzelf op, want dan slapen ze wat langer en zitten ze weer in schema.
Ik ben wat dat betreft een ouderwetse trien :), want ik houd erg van Rust, Reinheid en Regelmaat...

Terug
Bovenaan