Wanneer van fles naar drinkbeker?

Ik weet uit evaring dat de beker beter is voor het gebit dan lang aan de fles,maar wanneer nu precies?
Ik dacht zelf ong 9maanden,dat ik het ga proberen met de anti lekfles.
Met m,n oudste heb ik het helemaal verkeerd gedaan die liep op z,n 2e nog met een fles[met yogy drink erin]Met als gevolg dat z,n voortanden er met 2enhalf jaar eruit moesten getrokken,hij had speenflessen carries.
Het is later weer gelukkig goed gekomen.
Drinken jullie kleintjes al uit de drinkfles?
Groetjes Bianca en Bryana 8maanden

Hoihoi!
Ik ben al met een beker begonnen voor onze dochter (7 mnd was ze toen). Ik heb beker met een neus uitsparing van Difrax( te koop bij kruitvat, etos enz)
Het eerste wat ik haar gaf in een beker was yoghurt. Lekker dik en verslikken deed ze bijna niet.
Mijn oudste dochter heb ik zo ook alles gegeven op ten duur kon ze zelf beker vast houden en ja dan kan je overstappen op een beker. In het begin zette ik haar altijd in de kindestoel zodat ze rustig beker leeg kon drinken. Toen ze 2 was heb ik pas de beker op tafel gezet om zelf te pakken en drinken.
Om vallen gebeurde hier heel weinig.
Suc6!

Wij hebben met onze dochter vanaf 9 maanden een tuitbeker gebruikt. Thuis oefenden we dan inderdaad met die difrax beker. Vanaf een jaar dronk ze uit een gewone beker. Als we op visite gingen, deden we nog wel eens een rietjesbeker meenemen, ze liet namelijk nog weleens een beker vallen. Is thuis niet erg, maar bij vrienden met een cremekleurig tapijtje is dat wat minder ;-)

Wij zijn gestart met een tuitbeker, en wil wel snel gaan beginnen met een beker, rond 9 maanden, hangt helemaal van Sander af, maar een het is beter voor de spraak ontwikkeling en gebit.
x

ik heb toevallig vanmorgen een tuitbeker gekocht! Liam drinkt soms wel gewoon uit een beker, maar dat kan hij natuurlijk niet zelf en hij wil zo graag alles zelluuuuf :)
De tuitbeker gaat wel wat harder dan de fles, haha, dus de helft loopt weer uit zijn mondje, maar dat is natuurlijk een kwestie van wennen!

Liefs Kim en Liam, 6 maand en 27 dgn :)

Fleur heeft ook een tuitbeker..wil alleen maar bv uit fles! En dat gaat heel goed! Sinds paar dagen begonnen uit een bekertje...gaat al redelijk...soms loopt er wat weer uit de mond!maar we blijven oefenen!

Terug
Bovenaan