wanneer van laatste fles af en hoeveel voeding!!

ik het gevoel dat de laatste fles niet meer nodig is,heb gister nog een kleine fles om 21.15 klaargemaakt maar daar dronk ze ook maar 100 ml van op,en ze heeft vanmorgen doorgelapen tot 7.30 10 uur achter elkaar.
ze zit nu ongeveer op 800/soms iets meer ,en ze krijgt al een half potje fruit en groente.
hoeveel zullen ze nu nodig hebben ,ik denk dat je nu niet meer kilo x 150 moet doen gezien het steeds minder word als ze vast voedsel eten.

Als ze de laatste fles niet meer wil, mopperig wordt omdat je haar uit bed haalt of de ochtendfles niet meer drinkt, dan kun je volgens mij proberen die laatste fles te vervroegen en op een gegeven moment weg te laten..

Even kort door de bocht (ik bedoel, je moet altijd naar je eigen kindje kijken!) maar op het pak van Nutrilon 1 staat dat ze vanaf dat ze 6 kilo zijn (dus 6 kilo en zwaarder) ze tot 6 maanden 4x 200ml mogen hebben.
Eline drinkt al een tijd 4x 200ml. Wij geven nog geen fruithapje ivm allergieën in de familie. Wel geven we sinds maandag (toen was ze 4 maanden) rijstebloem door de fles van 16:00uur, om alvast aan wat vaster voedsel te wennen.
Succes ermee!

Ik gaf Noa al een poos 4 keer per dag borstvoeding (als ik aan het werk ben om de 4 uur 210 cc afgekolfde melk). Maar sinds vorige week opt aanraden van het CB weer naar 5 voedingen gegaan, ze mocht wel wat meer aankomen (weegt nu met 4 maanden 6340 gram).

Ik zou sowieso op 4x200 blijven zitten, melk zijn de bouwstoffen tot 6 maanden. Groente en fruit wordt daarna pas belangrijk en is nu dus alleen bijzaak ivm wennen van smaakjes. Liever minstens 800 melk erin en geen fruit en groente willen dan andersom.

Terug
Bovenaan