Wanneer van ledikant naar bedje?

Mijn dochter van ruim anderhalf is een echte klimkabouter. Ze weet sinds een tijdje dondersgoed dat ze uit haar ledikantje kan klimmen maar is daar één keer zo hard bij gevallen dat ze erg geschrokken is en het niet meer doet. Maar eigenlijk is het nu dus gewoon wachten tot ze het weer eens in de bol heeft en het wéér probeert. Eigenlijk voel ik me er niet zo prettig bij. Wanneer kan een kindje naar een gewoon bedje? Of zijn er andere oplossingen?
 
Hoi Mamababe,

Ik ken het, onze zoon was ook rond de 1,5 jaar toe hij ging klimmen uit zijn bed. Hij is ook een klauterraar. Hij probeerde het zelfs met slaapzak aan. Het is een tijdje goed gegaan en stopte hij, maar na een tijdje klom hij weer uit bed en ging spelen.  Hij is net 2 geworden en heeft een groot bed gekregen voor zijn verjaardag en hij slaapt er pas sinds 2 dagen in hij is bijna 25maand nu.En hij roept als ie wakker is en komt er pas uit als wij op zijn kamer zijn.  En dat gaat prima nu ligt hij even in  zijn ledikant een middag dutje aan het doen dat wilde hij.

Wat je misschien kan doen is 2 spijlen uit het ledikant halen dat doe ik bij mijn moeders kinderbedje ook. Hier thuis gaat het niet. Dan kan je kindje er zelf in en uit komen. Dat zou je eens kunnen proberen.

succes Sandra mv niels  
 
Mijn dochter was bijna 3 want die was dol op slapen en piekerde er niet over om uit bed te klimmen...Maar een vriendin van me kon bij haar ledikantje een aantal spijlen naast elkaar eruit halen zodat haar zoontje in zijn eigen knussen bedje kon blijven slapen en er ook gewoon uit kon zonder te vallen

groetjes Yvonne
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje heeft met 14 maanden een "groot"bed gekregen. En het gaat geweldig!!
Terwijl meneer er zo uitkan, blijft hij meestal liggen totdat ik hem eruit haal. Maar mocht het te lang duren, gaat hij gewoon zitten spelen.
Misschien zijn we wat te snel geweest, maar voor hem was het op tijd.

Groetjes Bertine
 
Hoi,

ik heb mijn oudste twee zoons, zodra ze uit bed gingen klimmen, in een meegroeibedje van de Ikea laten slapen. Bij allebei was dat rond de 20 maanden. Ik was zo ban dat ze zich zouden bezeren door een val uit het ledikant. Af en toe ging de tweede sávonds uit bed en spelen, maar als hij moe werd ging hij in bed om te slapen.

Groetjes van Marloes
 
Terug
Bovenaan