Wanneer van ledikant naar groter bed?

Er zijn er veel die een 2e kind krijgen las ik, vandaar even deze vraag. Mijn dochter is nu 2 jr en 4 maanden en slaapt in een ledikant, en de 2e komt als zij 2 jr en 7 maanden is. Die gaat eerst in een wieg en daarna het ledikant in. Maar wanneer doe je een kind in een groter bed, een kinderbed? En helemaal hoe coordineer je dat met de 2e, dat de 1e niet uit haar bed wordt gekickt als de 2e het nodig heeft want dan voelen ze zich echt overbodig. Ze  is nog nooit uit zichzelf uit haar ledikant geklommen gelukkig, dus we hebben  de tijd.  En doen julie de 1e dan in een echt groot bed of een juniorbed of een meegroeibed?

Wendy
23 weken zwanger van de 2e, dochter van 2 jr en 4 mndn

Ik heb mijn dochter in een groot bed gedaan toen ze bijna 2 was. Wel met een bedhekje ervoor. Maar het is een eigen keuze. Je moet er wel rekening mee houden dat ze dan makkelijk uit bed kunnen komen, en dat je daar dus ook best druk mee kunt worden. Mijn dochter moest plaats maken voor mijn zoontje, maar zo is het bij haar niet overgekomen. Het is natuurlijk superleuk als je een nieuw bed krijgt.

Mijn schoonzusje daarintegen heeft een 2e ledikantje gekocht en haar zoontje daar nog voor een tijdje ingelegt. Dus... het is wat je zelf het beste lijkt, maar het is zeker niet te vroeg voor een groter bed!

Hoi,

Onze dochter was 2,5 toen ze naar een groot bed ging. En het is van het begin af aan goed gegaan. Ze komt er zelfs niet uit tot dat wij zeggen dat ze er uit moet. Hebben we er helmaal niet in gedreund of zo maar het ging vanzelf dus dat laten we nu ook mooi zo.

Persoonlijk vind ik een kleuterbed of juniorbed overbodig. Wij hebben haar meteen een eenpersoonsbed gegeven en dat gaat goed. Uit ervaring bij mijn zussen weet ik dat zo'n meegroeibed ook niet altijd handig is, want je zet hem eerst op de kleine stand en dan moet ie eigenlijk al meteen op de grootste stand in verband met een matras die erin moet.
Maar je moet doen wat je zelf het beste vind.
succes ermee.

groetjes nynke

Hey hoi,

Bij ons gaat de eerste staks ook naar een groot bed. De tweede komt als hij 16/17 maanden is. Nu gaat de baby ook eerst in een wiegje maar dat zal ook maar voor een paar maanden zijn.

Dus hier zal hij ook al vroeg naar een groot bed gaan. Daar komt wel een plankje tegen, zodat hij er niet gelijk uit valt.... En voor de eerste tijd ff een matras op de grond.

Wij hebben er niet voor gekozen om een tweede ledikantje te kopen, omdat ik dat zonde vond. Zou je net een ledikantje aaschaffen komen ze erachter dat ze eruit kunnen klimmen.....Dat is hij in de box wel al aan het oefenen....

Je weet toch niet hoe het gaat lopen, dus ik laat het maar lekker op me af komen. Als het gelijk goed gaat hebben we geluk, anders mogen we nog heel wat keren omhoog rennen!

Groetjes bekker

iris lag met   20 maanden in een groot bed. heeft ze zelf mogen uitzoeken van haar peetoom. en ze heeft de cura van ikea eerst is het een laag bed en als we het omdraaien een halfhoogslaper.
ze ligt nu nog laag. effe paar nachtjes met he tledikant matras er naast voor als ze zou vallen uit bed. dit is twee keer gebeurd.
we hebben wel een ledikant aan moeten schaffen voor deze baby want dat van iris hadden we geleend.
de box hebben we al na 17 maanden op geruimd. iris zat er eigelijkal niet meer in.
groeten petra

Hoi,

Linde is 13 maart 2 jaar geworden en slaapt sinds dit weekend in een groot bed. Een normale maat kajuitbed. We hebben er wel een bedhekje bij gekocht zodat ze er niet uit kan rollen want dat is toch wel erg hoog. Ze heeft er eerst een week of 2 tussen de middag in geslapen en iedereen trots haar kamertje laten zien. Ze vindt het helemaal geweldig en we hebben haar nu ook verteld dat haar "oude" kamertje voor de baby wordt.
Ik denk dat je moet doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt maar dat je inderdaad op   moet passen dat ze zich niet verdrongen voelt uit het ledikant?

Groetjes Anja

mijn oudste dochter is 29 sept 2jr geworden; nu dus 2,5. Zij heeft voor haar verjaardag een half-hoogslaper gekregen. hier slaapt ze sindsdien perfect in. Zij begreep al vroeg dat ze er niet alleen uit mocht komen   maar mama of papa moest roepen. er zit namelijk een klein trappetje bij met 2 treden. Ondertussen gaat dit ook prima zelf dus mag ze er ook zelf uit.

Mijn dochter is nu 2 jaar en bijna 4 maanden, en slaapt sinds haar verjaardag in een juniorbed, zo'n meegroeibed. Dit omdat Chelsey levensgevaarlijk werd met de ledikant, ze vond het klimmen erg leuk! En ze zat regelmatig met haar beentjes vast tussen de spijlen, dus hop naar een meegroeibed, in het begin even wat lastig want moment dat ze wakker word springt ze gelijk uit bed natuurlijk, maar je weet iniedergeval zeker dat ze d'r nek niet breekt.

Maar het is een gevoelskeuze denk ik. Ik vond Chelsey er wel klaar voor om uit het ledikantje naar een meegroei bed te gaan, heb ook gelijk alle babymeubels de deur uit gedaan en het is nu gewoon een leuke peuterkamer geworden, maar denk jij dat je kindje er nog niet klaar voor is moet je gewoon nog even wachten.

Succes met je keuze

Groetjes Claudia

Terug
Bovenaan