Wanneer van reiswieg naar wandelwagen

Hoi,

Mijn dochter is nu 14 weken en heb sinds twee dagen de reiswieg ingeruild voor de wandelwagen. Ze is een grote meid dus de reiswieg werd te klein. Nu is mijn vraag of dit al goed is voor haar ruggetje en wanneer jullie ongeveer gingen wisselen.

 
Toen onze zoon ongeveer 5 maand oud was zijn wij ook overgestapt naar de wandelwagen. De reiswieg was echt te klein (nadeel van een quinny/dreamibak) Voordeel was wel dat hij helemaal plat kon liggen zodat het ruggetje toch goed ondersteund werd. Voor zitten is ze toch nog echt te klein, maar of ze nu in de reiswieg of in de wandelwagen ligt lijkt mij niet zo heel veel uitmaken. Het is ook zielig als ze bij iedere hobbel hun hoofdje stoten omdat ze klem liggen!
 
Hoi,

Wij hebben de transformer van Mutsy. Volgens mij is de bak (reiswieg) daarvan 70 cm en theoretisch moet je daar een heel eind mee komen tenzij jij echt een groot kindje hebt natuurlijk. Ik ben overgestapt naar de wandelwagen toen dochterlief precies 6 maanden was. Ik heb het advies gekregen om haar de eerste 6 maanden in de reiswieg te laten liggen. Met 6 maanden kon ze haar koppie goed omhoog houden (ze is erg nieuwsgierig) en had ze een sterk ruggetje. Ik heb dochterlief in de laagste ligstand liggen in een 5 puntsgordel. Ze is nu 8.5 maand. Als ik jou was zou ik het CB eens vragen wat ze hier over zeggen. Ben er wel benieuwd naar. Succes.
 
Hallo,

Ik heb de kinderwagen omgebouwd toen Daan bijna 4 maanden was.
Dit om het feit dat hij in de kinderwagen niet meer liggen wilde, en alles aan elkaar brulde als we gingen wandelen.
Nu in de wandelwagen heb ik hem wel op de platste stand en ligt hij net niet en dat gaat prima hij kan nu veel meer zien en hij is zeer tevreden en het is weer leuk om te wandelen. Volgens mij kan het geen kwaad hoor.

Groetjes Saskia
 
Mijn zoontje is ook ong met 6 maanden overgestapt naar de buggy. Nu hebben we een buggy die helemaal plat kan. Ik laat hem nu nog steeds (hij is nu 7 maanden) niet vaak rechtop zitten. Of liggen of een beetje schuin. Zitten mogen ze dacht ik pas als ze zelf ook al goed los  kunnen zitten.

Als je overstapt naar een buggy als ze nog zo jong is, zou ik hem in ieder geval altijd in de ligstand doen.
 
Mijn zoontje is ongeveer met 4,5 maand (nu 6 maanden)  overgestapt naar de wandelwagen, omdat hij om zich heen wilde kijken, maar hij werd ook te groot. Hij lag wel de meeste tijd plat. Nu zit hij steeds vaker omhoog, omdat hij er bijna niet meer in slaapt.

En mama uit zoetermeer, erg leuk wij komen ook uit Zoetermeer, in welke wijk wonen jullie?

Groetjes
Tessa
 
Hoi,

Bij mij op het cb hebben ze gezegd dat dit eigenlijk pas vanaf 6 maanden mag. Maar ze erkenden ook wel dat veel kinderwagenbakken daar tegenwoordig niet geschikt voor zijn. Je mag je kindje dus dan al eerder in de wandelwagen doen, maar alleen plat naar achteren inderdaad.
Ze mogen pas recht zitten als ze een maand of 9 zijn. Pas dan is hun hoofdje sterk genoeg om de schokken op te vangen.
 
Terug
Bovenaan