Wanneer van vijf naar vier flessen?

Mijn dochtertje van 12 weken krijgt nog steeds vijf flessen aangeboden, maar moet voor die laatste fles met veel moeite wakker gemaakt worden en drinkt dan vrij weinig. Sinds een week drinkt ze ook haar overige flessen steeds minder en is erg onrustig tijdens het drinken. Ik vraag mij af of het misschien tijd wordt om op vier flessen over te gaan? Wat denken jullie? Of is ze daar nog te klein/jong voor?

Hoi Hoi..

Dit klinkt mij erg bekent in de oren !!..Tyson is van 06.02 dus onge 3,5 maand. Zit op 5 flessen, maar ook hij drinkt de laatste fles slecht en word moeilijk wakker. Gister kreeg ik er helemaal niks in en ook hij drinkt sinds een paar dagen de fles ontzettend slecht en onrustig.. zelfs met huilbuien erbij. Zonet was het zelf zo erg dat hij de  19.00 uur fles bijna niet dronk.. dus ik ben blij dat dit onderwerp er nu is.. denk dat ik het morgen gewoon even probeer om op 4 flessen over tegaan. Vandaag krijgt hij nog wel om 23 uur krijgt , omdat hij dus de 19.00 uur fles ookal niet dronk...   Hou me maar even op de hoogte.. ben hier wel benieuwd naar.. en wat anderen zeggen!!..

groetjes suuz...

Hoi!

Vorige week heb ik het cb gebeld met die vraag. Nils moet nl ook altijd wakker gemaakt worden voor de laatste fles en slaapt met veel gemak weer in. Zijn flessen overdag drinkt nij met gemak (190cc in 10 minuten) leeg. Een keer is mijn man de fles vergeten te geven en sliep meneer alsof er niets gebeurd was gewoon tot 7 uur. Vandaar mijn vraag dus.

De wijkverpleegkundige vertelde dat 3 maanden echt te jong is om een fles te laten vervallen. Op deze leeftijd zouden ze ongeveer 10 uur achter elkaar mogen slapen. Maar als de laatste fles er echt niet meer in zou gaan, bereik je wel een omslagpunt. Normaal gesproken is het moment daar als je met bijvoeding begint (rond 5 maanden). Zelf heb ik dit idd ook zo gedaan met mijn oudste kinderen (ik heb het opgezocht in hun oude schriftjes). Nils drinkt de laatste fles nog gewoon leeg, dus wij gaan nog even zo door. Maar in jullie geval komen de 4 flessen in zicht denk ik. Anders kun je het gewoon vragen op het cb.

Succes ermee en ik hoor graag van jullie!

Sheila (moeder van Nils 23-02).  

Terug
Bovenaan