wanneer vast voedsel?

Hallo,

Mijn zoontje is bijna 4 maanden oud, wanneer mag hij zijn eerste vaste hapje? Hoe weet je of hij er aan toe is?

Wat is goed om mee te beginnen?

Graag jullie advies...
 
Dat moet je even met het CB bespreken, is namelijk per kind verschillend. In principe mag je kind met 4 maanden beginnen maar op aanraden van veel kinderartsen is het beter om te wachten tot 6 maanden, zeker als er allergieen in de familie voorkomen. Ik heb ook gewacht tot 6 mnd en vond dat helemaal niet erg, in tegendeel, nu mis ik de tijd dat ik hem lekker tegen me aan had liggen met een flesje!

Ik ben begonnen met gewone pap op het tijdstip van de normale fles. Na een paar hapjes was het afgelopen en gaf ik gewoon de fles, langzaamaan werd dat meer pap en minder fles. Daarna ben ik begonnen met groenten (op aanraden van de kinderarts!) heb gewoon worteltjes genomen. Wel proberen enkele dagen achter elkaar hetzelfde te geven zodat ze aan de smaak wennen, bereid je maar goed voor want het duurt echt wel even voordat ze aan een smaak gewend zijn. Nadat dat echt goed ging ben ik pas met fruit begonnen.
Verwacht niet teveel van je kind en neem je de tijd ervoor, je moet maar zo denken, als ze trouwen kunnen ze goed met het lepeltje eten, ha ha ha!

Groetjes en veel succes
Maria
 
Mijn zoontje zat met 10 wkn al alles uit iedereens mond te kijken en ondertussen smak geluidjes te maken. Aangezien het vroeger heel normaal was om met drie maanden al groente en fruit te geven, ben ik met 12 weken al begonnen met een paar ieniemienie hapjes gepureerde appel of peer. En lekker dat hij het vind! Heb wel eerst goed op zijn ontlasting gelet en of hij krmapen zou krijgen, maar daar was niets mee aan de hand. Hij gaf zelfs geen zuur gezicht en at het of hij het al weken kreeg.
Ik zou zeggen volg je gevoel en je merkt het heus wel al hij aan ander voedsel toe is.
 
Bedankt voor de tips. Smakgeluidjes maakt hij nog niet echt. Sabbelt wel op zijn onderlip dus dat lijkt mij bijna sabbelen.

Ik zit al te wachten op de eerste banaan die ik mag pureren maar mijn vrouw zegt dat het beter is om te wachten. Geduld dan nog maar.

Groeten,

Harry
 
Terug
Bovenaan