Dat moet je even met het CB bespreken, is namelijk per kind verschillend. In principe mag je kind met 4 maanden beginnen maar op aanraden van veel kinderartsen is het beter om te wachten tot 6 maanden, zeker als er allergieen in de familie voorkomen. Ik heb ook gewacht tot 6 mnd en vond dat helemaal niet erg, in tegendeel, nu mis ik de tijd dat ik hem lekker tegen me aan had liggen met een flesje!
Ik ben begonnen met gewone pap op het tijdstip van de normale fles. Na een paar hapjes was het afgelopen en gaf ik gewoon de fles, langzaamaan werd dat meer pap en minder fles. Daarna ben ik begonnen met groenten (op aanraden van de kinderarts!) heb gewoon worteltjes genomen. Wel proberen enkele dagen achter elkaar hetzelfde te geven zodat ze aan de smaak wennen, bereid je maar goed voor want het duurt echt wel even voordat ze aan een smaak gewend zijn. Nadat dat echt goed ging ben ik pas met fruit begonnen.
Verwacht niet teveel van je kind en neem je de tijd ervoor, je moet maar zo denken, als ze trouwen kunnen ze goed met het lepeltje eten, ha ha ha!
Groetjes en veel succes
Maria