wanneer verander je van speen

hallo,

mijn vraagje is wanneer verander je van speen. ik heb de avent flessen en wil weten wanneer je van 1 gaatje in de speen veranderd in de speen met 2 gaatjes.
groetjes
 
Hoi,
Op de verpakking staat een richtlijn qua maanden. Maar dat wil niet altijd zeggen dat je dan ook moet wisselen.
Mijn zoon (nu 3 jaar) heeft bijvoorbeeld heel lang met een speen #2 gedaan. Weet niet meer precies wanneer hij over ging op #3. Maar volgens mij pas bij 7 a 8 maanden.
Je moet gewoon even naar je kindje kijken. Doet hij/zij er lang over om de fles te drinken.
Ik probeerde het meestal gewoon en je merkt snel genoeg of je kindje er goed mee kan drinken. Als hij/zij zich verslikt dan is hij/zij nog niet toe aan een "grotere" speen.
Groetjes Chantal
 
Hoi,

Mijn  dochtertje is nu bijna 6 maanden en ze deed ongeveer 8 weken  met nr 1 speen (ze dronk wel heel snel haar fles leeg). Nu zitten we inmiddels aan nr 3 en 1,2,3 speen.

Jij moet doen wat je het beste lijkt. Drinkt je kindje snel of langzaam, kan je het beste zien.

Groetjes,

Katje
 
hallo,
dankje voor de informatie.
mijn dochter is nu 10 weken en drinkt er ongeveer 15 min mee. dus ik denk dat ze er nog wel even mee kan doen dan,ze zuigt zo hard dat ik dacht dat ze misschien de 2de moest hebben maar ik denk dat ze zich dan inderdaad gaat verslikken, ik heb ze wel al in huis mocht het nodig zijn. groetjes mariska
 
Hoi allemaal,



Ik heb geen antwoord maar ook een vraag.   Mijn dochter (7 mnd)
drinkt pas sinds een paar maanden uit de fles maar ik heb al die tijd
gewoon dezelfde spenen gebruikt en er verder niet over na gedacht,
omdat ze gewoon goed uit de fles drinkt. Pap of gewone melk, we
gebruiken gewoon huismerk Kruidvat (type: dental).

Wel valt het me op dat ze de laatste tijd heel snel haar flessen
achterover tikt; 200 ml in 10 minuten en ze verslikt zich af en toe.
Beetje domme vraag misschien maar is ze nu dan toe aan een andere speen?



Groetjes Maaike

 
hallo maaike,

welke speen gebruik je?
mijn meisje heeft die van 0+en verslikt zich ook wel eens en doet ongeveer 15 min over de fles, dus ik denk dat ze deze speen nog wel even kan gebruiken.
als je ook die met 1 gaatje gebruikt en je doet er 10 min over zouik zeker niet veranderen van speen.groetjes mariska
 
Terug
Bovenaan