wanneer verhoging of koorts??

Hoi,

volgens de kraamhulp die ik had is de normale temperatuur tussen de 36,4 en 37,4. Als het boven de 38,5 is kun je volgens mij van koorts spreken. Ik weet het niet zeker. Dit is wat de kraamhulp mij toen verteld heeft.

groetjes,

Desiree

Een normale lichaamstemperatuur schommelt tussen de 36,5 en 37,5 graden Celsius. Wanneer de temperatuur boven de grens van 37,5 ° C ligt, spreken we van verhoging of koorts. Je kind heeft verhoging wanneer zijn temperatuur tussen de 37,5 en de 38 ° C ligt. Bij temperaturen boven de 38 ° C heeft hij koorts.
dit vond ik op www.kinderinfo.nl

Ik heb begrepen, dat een kind onder de twee of drie maanden GEEN koorts mag hebben. Ze zijn nog voldoende beschermd via de antistoffen van de moeder. Is je kind dus jonger dan 2 of 3 maanden en heeft het een temperatuur van boven de 38 graden Celcius, bel dan altijd je huisarts. Er kan bijvoorbeeld een urineweginfectie zijn.

zoals Amtuth vertelt is het goed (ik ben zelf kraamverzorgende geweest)
het is ook zo dat een hele jonge baby geen koorts moet hebben, maar ze kunnen als ze een paar maanden zijn wel eens koorts hebben van een verkoudheid of ander virusje.
Bij kinderen kan die koorts soms flink oplopen en ook vrij snel weer weg zijn.
Let gewoon goed op je kind je hoeft niet meteen een arts te bellen.
Als ze maar helder en allert blijven en goed blijven drinken dan hoef je niet meteen aan de bel te trekken.
Blijft de koorts echter een paar dagen bel dan wel een arts.
Het is trouwnes beter niet te snel een paracethamol te geven, koort heeft een functie.
een virus gedijt nl goed op een temp van rond de 37, bij een hogere temp zwkt het virus af en gaat het uiteindelijk dood.
Je kind is zonder medicijnen dus sneller van het virus af.

Terug
Bovenaan