• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Wanneer verkleiner uit maxi-cosi?

Het onderwerp zegt het al, wanneer haal je ongeveer de verkleiner uit de maxi-cosi?
Hij kan er nu nog wel even in blijven maar ik vroeg het me even af!

Groetjes Fenneke en Jente (5 weken)
 
Hoi,

Bij Yari heb ik hem 2 weken terug eruit gehaald, hij was toen 9 weken.
De 2 kleintjes van mijn zus hebben er nooit in gelegen, haar kids waren allebei te groot voor die verkleiner.

Groetjes Marina.
 
Hoi



De verkleiner kan meestal ook nog een standje hoger dan waarin je hem
hebt gekocht. Het ligt het meest stevig voor je kleintje dus zolang
mogelijk laten zitten.

 
Hey,

Wij hebben er 3 (allemaal gekregen/2e hands) en ze zijn allemaal verschillend (verschillend bouwjaar ook...misschien dat dat het verklaard). In 1 heb ik de verkleiner al op de grotere stand staan en zit ik zelfs te twijfelen 'm er helemaal uit te halen, bij de ander zit ze d'r nog prima in.
Ik ga wel actie ondernemen als Mirnes hoofd niet meer onder de bovenste rand past, dan naar de 'hogere stand van de verkleiner'. Maar ik ga met een van die Cosi's ook al fietsen (in de bakfiets) en dat schudt tamelijk erg. Dan wil ik die arme wurm nog wel helpen haar hoofd te beschermen. Die in de auto daar kan ze d'r hoofd wel zelf recht houden, maar in de fiets heeft ze nog hulp nodig.

Barbara
Mirne is nu 10 weken, bijna weer werken :)
 
Volgens de gebruikershandleiding:
De Maxi-Cosi CabrioFix is voorzien van een uitneembare zitverkleiner. Deze past de lighouding aan en geeft het hoofd steun in zijwaartse richting. De zitverkleiner is langer te gebruiken indien het vulblok wordt verwijderd. Gebruik voor een pasgeboren baby de zitverkleiner. Gebruik deze niet meer bij grotere baby’s (ongeveer vanaf 4 à 5 maanden).
 
Groet Papa Robbie
axi-Cosi CabrioFix is voorzien van een uitneembare zitverkleiner (7). Deze past de lighouding aan en geeft het hoofd steun in zijwaartse richting. De zitverkleiner is langer te gebruiken indien het vulblok wordt verwijderd (8). Gebruik voor een pasgeboren baby de zitverkleiner. Gebruik deze niet meer bij grotere baby’s (ongeveer vanaf 4 à 5 maanden).t het hoofd steun in zijwaartse richting. De zitverkleiner is langer te gebruiken indien het vulblok wordt
verwijderd (8). Gebruik voor een pasgeboren baby de zitverkleiner. Gebruik deze niet meer bij grotere baby’s
(ongeveer vanaf 4 à 5 maanden).
 
Terug
Bovenaan