Wanneer verkondigen jullie het blijde nieuws?

Hallo mama's,

wanneer vertellen jullie aan familie en vrienden dat je een kindje verwacht? En kiezen jullie nog voor een bijzondere manier om het te vertellen?

Voor de mama's die het al verteld hebben: Hoe waren de reacties?

X

Wij hebben het al verteld aan onze ouders. Normaal had ik gewacht tot 12 weken maar door onze voorgeschiedenis (kindje overleden met 25 weken) wilden we dit goede nieuws direct delen met onze naasten.
Vrienden ed wachten we nog wel even mee. En als het wel uitlekt, so be it.

We hebben zogenaamd een souvenier voor ze gekocht op vakantie (babysokjes) en deze gegeven. De gezichten waren weer onbetaalbaar!

Liefs

Wij hebben het met 6 weken aan onze ouders, broers en zus verteld.
Ik heb zelf een tshirt gemaakt met een baby erop en "Coming soon" .
Als ze even niet keken, deed ik snel mijn vest open en wachtte tot ze het zelf zagen (was overal binnen 1 minuut, haha!)

Onbetaalbaar die reacties!!! :)))

toen ik de test had gedaan hebben we het eigenlijk gelijk aan ouders oma's en opa's en broers en zussen verteld. wij wachten tot we de eerste echo hebben gehad voor we het verder openbaar maken, bij onze eerste hebben we ook de eerste echo afgewacht. dat was toen met 9 weken.

Ooh leuke verhalen allemaal! Wij willen nog even wachten met vertellen tot na de 11/12 weken echo. Maar soms zou ik het wel graag vertellen, kan ik tenminste af en toe even klagen over mn kwaaltjes... pfff!

@ruthje: dat was idd ook mijn instelling om het al wat eerder te vertellen aan de directe familie en aan mijn collega's (ik werk met redelijk gevaarlijke stoffen soms). Je kunt op een hoop begrip rekenen ;)

Terug
Bovenaan