wanneer vertel ik dat er een broertje of zusje komt?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben nu net 6 weken zwanger maar ivm lange vakantie gaan wij het al wel aan een paar mensen vertellen om te voorkomen dat ze er via via achter komen.
Nu hebben wij nog een zoontje van 4 waar we het nog even stil voor willen houden.
Rond welke tijd kunnen we hem dit het beste vertellen? Hij is erg pienter en echt zo'n klein potje met grote oortjes

Groetjes Mirel

Ik ben inmiddels 15 weken zwanger en ik heb het mijn zoontje van 2 jaar en inmiddels 9 maanden al eerder verteld. Dit ook om te voorkomen dat hij uit enthousiasme op mijn buik gaat springen als hij wil stoeien. Het maakt voor hem wel duidelijk waarom hij het dan ook niet mag.
Ik weet niet of hij het helemaal duidelijk in de smiesen heeft, op het ene moment is hij er wel mee bezig en op het andere moment helemaal niet.
Wat wel makkelijk is is dat je niet hoeft op te passen dat je je verspreekt. En laten we wel wezen het is een leuke blijde gebeurtenis, dus waarom zou je het hem niet vertellen en anderen al wel.

Succes en gefeliciteerd trouwens.

Claudia

Hoi Mirel.............ben ik weer.
Onze zoon word in aug 3 en als hij op de tv mama,s ziet met dikke buiken dan geeft die altijd een kus op me buik en zegt mama ook baby in de buik lief hé.
Ik vertel het hem als we 2 juni naar het ziekhuis geweest zijn en zit goed op zijn plaats.................maar wel moeilijk hoor.
Liefs wendy

wij hebben onze dochter het verteld toen we terug kwamen van de 12w echo..
we wilden eerst even de 12w voorbij voordat we het vertelden aan haar...

ze vind het echt geweldig en is er veel mee bezig, geweldig hoor...
ze is net 3

mama van 1
en 18w zwanger

Onze oudste wordt eind juni 4 en weet het inmiddels ook.
Nog voor wij zelf wisten dat ik weer zwanger was (mk gehad in januari en daarna kwamen we er in april achter dat ik zwanger was en ook al ruim 7 week!) had hij het al over een baby in de buik van mama....
Toen we het eenmaal wisten, maar nog niet de termijnecho hadden gehad hebben we het een beetje gedaan zo van 'goh ja echt?' en dan kletste hij er nog wat over en was het klaar. Maar na de termijnecho hebben we bevestigend beantwoord op dergelijke opmerkingen van hem, juist ook omdat we niet wilden dat hij het via via zou horen.

We betrekken de kinderen verder nog niet echt erbij, ben ook pas 13 week. Ergens na de helft willen we zeker de oudste wat vaker mee laten gaan naar controles enzo. Het is allemaal nog zo ver.... gelukkig nog een paar mijlpalen (eigen verjaardag, vakantie met de tent, voor het eerst naar de basisschool etc etc) dus we komen de tijd vast door.

Bijna dagelijks heeft hij het wel even over de baby in de buik, maar het houdt hem verder nog niet heel erg bezig ofzo. Gelukkig maar, want 27 weken is voor een kind nog best lang natuurlijk.

groetjes,
Marije

Hoi hoi,

Ik ben zelf 8 weken en 6 dagen zwanger en mijn kinderen weten het ook al. Mijn zoon zei 2 weken geleden onder het avondeten: Mama, volgens mij heb jij een baby in je buik zitten hoor. Ik zou maar eens naar de babydokter gaan om het te laten nakijken. Je doet maar aan Sonja....(haha) en blijft maar dik. Ik kwam niet meer bij. Mijn dochter zat te knikken en zei, ik denk het ook mama er zit een baby in je buik.

We hadden al een vroege echo gehad en een kloppend hartje gezien en ik heb toen dus maar besloten ze het te zeggen. Ze waren niet eens verrast want ze wisten het al. Wel zijn ze erg blij. Mijn kinderen zijn al 6 en bijna 8 dus die snappen al wel heel veel. In januari wisten ze ook van de miskraam. Ze gingen er beter mee om dan ik hoor. Mama zeiden ze, volgende keer gaat het harstikke goed hoor! Kinderen he...

Ik heb ze er wel bijverteld dat het nog mis zou kunnen gaan net als de vorige keer en ze zijn voorbereid dan eventueel. Hopelijk is het niet het geval dit keer. Tot nu toe voelt het goed en dat hou ik maar vast.

Groetjes en succes iedereen met vertellen etc!

Petra

Hoi meiden,
Vanmmorgen is er iemand geweest van MvM en daar kreeg hij een kleurplaat van met een mama met een dikke buik. Toen begon hij wel te vragen waarom dat erop stond en waarom mama een plasje in een potje had gedaan
Maar ik vond het niet leuk om het hem te vertellen zonder dat z'n vader er ook bij is.
Vanavond toch maar eens verder bespreken.
Want ja waarom staan er overal van die groene kratten enz. Maar idd het wachten duurt nog zo lang voor ze dan he.
We zienwel ff hoe het loopt.

Maar ik had in elk geval wel weer een posotieve test bij MvM. Stom he dat je daar dan nog wel eens over kan twijfelen, zelfs als ik al 2 positieve test gehad heb.

groetjes Mirel

die kratten van MvM zijn ook gespot door de oudste idd en direct vragen waar dat voor is natuurlijk.... dus ik heb het gewoon heel simpel gezegd: mama heeft een baby in de buik en andere mevrouwen willen dat ook en de plas van mama kan helpen.
Nou was prima.

Volgende dag zei hij wel dat hij ook mevrouwen wou helpen en net als mama in een kan wou plassen . Toch maar even gezegd dat dat heel lief is maar dat alleen de plas van mama's helpt.

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan