Wanneer vertel je dat je zwanger bent aan je werkgever ....

A

Anoniem

Guest

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje waar ik al een tijdje mee zit.

Ik heb vorig jaar maart een auto-ongeluk gehad waar ik een whip-lass aan over
heb gehouden.
Ik heb altijd in de horeca gewerkt in de bediening.... maar vanwege me whip-lass ben ik al bijna een jaar niet meer aan het werk.
Ik heb nog wel contact met me werkgever maar niet echt denderd...

Nu ben ik vandaag drie maanden zwanger en krijg een al een klein buikje dus het verbergen gaat denk ik niet meer...

Dus moet ik het gaan vertellen... alleen ben ik een beetje huiverig voor de reactie.... Bij me eerste zwangerschap was het ook al niet zo enthousiant...

Ik baal hier echt heel erg van...Me vriend zegt dat ik me niet druk moet maken maar ja dat lukt me dus al niet...
Ik voel me erg onzeker en af en toe diep ongelukkig...En daar baal ik ook van want ik ben zwanger en dat is toch geweldig... En vooral dat het zo vlot is gegaan... Ik heb ik okt me spiraaltje er uit laten halen en in dec was ik al zwanger... Maar echt ervan genieten lukt me niet...

Wie herkent dit en wie heeft er tips...

Thx   groetjes van Meta de mama van Robin (2) en 3 mnd zwanger...

Hi meis,
Jezelf niet druk maken, er staat toch nergens dat je niet aan een tweede kindje mag beginnen.
Lekker gelukkig wezen met je mannetje, kindje en wonderke in je buik.
X

3 weken voordat je verlof ingaat moet je je werkgever op de hoogte brengen.
Maar meestal doe je dat wel eerder en zeker als het zichtbaar wordt kan je beter de speculaties voor zijn.

Tja hoe dan ook je moet er doorheen, dus gewoon direct maar vertellen, wie weet valt de reactie mee en ga je dan wel lekker genieten, en als de reactie niet mee valt, ach zijn probleem toch.

Miep

Ja hoor inderdaad maak je niet druk!
Het is jouw leven en hij/zij mag je niet ontslaan omdat je zwanger bent hoor. Ik was net begonnen met mijn nieuwe baan toen ik ontdekte dat ik zwanger was, ik vertelde het meteen (was wel een beetje bang natuurlijk) maar het viel in goede aarde.

Gr Elmira.

Terug
Bovenaan