wanneer vertel je het iedereen en wanneer voel je je "veilig"voor een miskraam....

Ik ben voor het eerst zwanger en ben nu 12 wkn en 5 dagen. ik verberg mn buikje nog een beetje mar mn vrienden en familie weten ervan.... toch ben ik voorzichtig met het "iedereen "vertellen ivm toch een miskraam heb er namelijk veel overgelezen en dat het tot 16 weken een risico blijft.. we zijn erug gelukkig het is onze eerte zwangerschap dus alles nieuw en spannend. wanneer vertel je het iedereen? tips en leuke weetjes graag:)

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!!

Ik heb het bij de eerste heel vlot aan veel mensen vertelt. Nu ben ik ook gezegend geweest die zwangerschap want behalve de normale kwaaltjes heb ik verder nergens geen last van gehad en heb ik zelfs een voorbeeldige bevalling gehad hahaha.
Nu ben ik voor de 4e keer zwanger, 2 miskramen 1 met 12 week en 1 met 5 week allebeide vorig jaar, en merk dat ik nu een stuk voorzichtiger ben met het vertellen. Nu ik ook de 12 week op ga wil ik 14 feb nog even afwachten, dan krijg ik m'n 4e echo, dan ben ik als het goed is dik 13 week en dan zal ik het "wereldkundig" maken.
Ook bij mij weten natuurlijk onze naasten het wel al, want ook dit helpt mocht het straks onverhoopt toch weer misgaan.

Weet niet of je hier wat aan hebt, maar das een beetje mijn verhaal.

Liefs Ilona

Hey,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Ik heb met naaste familie en vrienden al heel snel deze keer een hoop gedeeld, maar dat kwam ook omdat we eerste een miskraam hadden volgens de gyn, en toen ineens toch niet. Ja, dan kan je het toch neit meer voor je houden. En omdat ik er over MOEST praten, om het te verwerken wisten veel mensen om ons heen het daarna ook, bijvoorbeeld collega's.

Ik heb begrepen, dat als je eenmaal een kloppend hartje hebt gezien met de termijnecho, dat de kans dat het nog mis gaat heel erg klein is. Dat is voor mij de reden dat iedereen het wel mag weten nu. (12 weken en 4 dg, en goede uitslag combinatietest gehad). Als het nu nog mis zou gaan, zou de impact waarschijnlijk zo groot zijn, dat het alleen maar fijn is als mensen het weten, zodat ik niets hoef uit te leggen.

Ik geef les op een middelbare school, en sinds gister weten zelfs een aantal leerlingen het al.

Liefs,

T

Hoi,

Bij m'n eerste zwangerschap had ik met 10 weken een echo en bleken we in eens 3 weken verder te zijn, dus waren we 13 weken en hebben we het toen verteld. Nu had ik met 8 weken een inwendige echo en zag je wel een hartje. Met 11 weken hadden we een tweede "gewone" echo en daarna hebben we het aan iedereen vertelt. Met deze tweede zwangerschap hadden we een onze dochtertje een shirtje aangegeven met: Hoera ik word grote zus. Erg grappig!

groetjes, Esther

Hallo dames!
Even ingebroken vanuit het februari gedeelte;) Wij hebben onze familie in week 8 al op de hoogte gesteld ik woonde toen nog bij mijn ouders en je kreeg een hele tas met spul mee van de vk die ik niet kon verbergen. Ik ben onzeker geweest tot een week of 21 toen voelde ik de kleine pas echt bewegen en sinds dien twijfel ik niet meer. Geniet maar van jullie zwangerschappen allemaal voor je het weet is het voorbij.
Gr Lieke Februari mama

Gefeliciteerd!! Ik heb het bij de 1e rond 8wkn aan fam. verteld (kwam zo uit omdat mijn vader zijn verjaardag vierde en dus iedereen bij elkaar was) en aan de vrienden hebben we het toen een week later verteld (ook met verjaardag, de meeste waren er dus vonden het een mooi moment) Ik had de week erna pas een echo. Maar had ook zoiets van, we zijn nu heeeel erg blij dat we een kindje krijgen en mocht het mis gaan wil/kan ik ons verdriet ook delen. Nu zwanger van de 2e en we hebben het met kerst verteld aan de fam. Week later met oud&nieuw aan vrienden. Met kerst was ik 8wkn. Dus weer vrij vroeg, maar je moet doen waar jullie je goed bij voelen!

Zie dat je berichtje van vorige week is, heb je het inmiddels al verteld?

Terug
Bovenaan