Wanneer vertel je het je ......

....... peuter?
Ons zoontje is nu 3,5 jaar en ik ben in de 15e week van de zwangerschap. Op zich heb ik nu nog niet direct te behoefte om het hem te vertellen. Simpelweg omdat het nog zoooo lang duurt tot 17 augustus.
Wat zijn jullie plannen en/of ervaringen?

Groetjes!

mijn dochter is nu 15 maanden, dus snapt er nog niks van. Maar we hebben het wel regelmatig over de baby en binnenkort wordt m'n buik toch ook zichtbaarder. Ik wil binnenkort eens in de boekhandel gaan neuzen naar een leuk boekje over broertje/zusje krijgen. Lara vindt boekjes sowieso fantastisch, en wie weet blijft er nog iets hangen.
Ik vind het wel erg belangrijk om het regelmatig te noemen; het is niet in te schatten hoeveel erg blijft hangen, maar dan gaat ze uiteindelijk wel aanvoelen dat er iets staat te gebeuren. Zelfs in de afgelopen 15 maanden hebben we duidelijk gemerkt dat communiceren over alles wel degelijk z'n uitwerking heeft!

Wij hebben onze dochter wel verteld dat ze grote zus wordt. Ze is 2,5 pieter en echt niet gek. Ze kwam er trouwens zelf mee. Mama dikke buik??? (heb ik ook echt hoor) Dus tja.... we hebben het gezegd.

gr Linda

Wij hebben voor Nynke het boekje van kleine Pluis gekocht waarin Nijntje grote zus wordt. was meer om het op die manier de opa's e oma's te vertellen. Wij praten er gewoon over met haar maar ze reageert daar helemaal nog niet op. ze is trouwens 22 maanden. Misschien als mijn buik echt dik gaat worden (valt nu nog wel mee)

Anne

Wij hebben het onze kinderen (3.5 en 2) als eerste verteld toen ik 13 weken zwanger  was. Daarna hebben we het pas aan anderen verteld. Ik wilde niet dat ze het via iemand anders per ongeluk zouden horen. Onze oudste mocht het aan oma vertellen "Oma, ik heb een verrassing voor je......mama heeft een baby in haar buik!" Erg leuk, mijn schoonmoeder was compleet verrast.

hoi allemaal,

ik ben nu 14+4 en mijn zoon is nu 2 jaar en 9 maanden.
ik heb geprobeert uit te leggen dat ik zwanger ben en dat mamma een baby in haar buik heeft maar het gaat er alleen nog niet in, hij is ook meegeweest naar de eerste echo maar ook dat snapte hij nog niet.
ben benieuwd wanneer het kwartje bij hem valt misschien pas wel als ik met de nieuwe baby thuiskomt en hij merkt dat de nieuwe baby niet meer weg gaat.

groetjes tineke

Hai,

Ik ben ook 15 wk en heb een baby van 6mnd, dus voor mij is t makkelijk.
Maar inderdaad voor hen die er bewust van zijn, duurt t natuurlijk mega-lang!
Das een lastige keuze, doe wat je gevoel je ingeeft dat is altijd t beste! Jij kent je peuter t beste, doe wat voor jullie goed voelt!

Gr Loona

Terug
Bovenaan