Wanneer vertel je het nou?

Ik zou graag willen weten van de dames hier wanneer zij het gaan vertelen of hebben verteld,.. Ik ben zelf nu voor de tweede keer in verwachting en ben ruim 10 weken zwanger,.. Bij de eerste hebben we het pas verteld toen ik al 4,5 maand was, omdat mijn moeder ziek was en we er toen gewoon niet meer om heen konden,. dit ging toen zo,... en nu hebben we het wel aan de ouders verteld en aan een vriendin en zus,..Maar wanneer vertel je het nou aan je kindje? Ik kan het nu al niet meer verbergen en wil enerzijds wachten tot na de drie maanden,.. Maar het ook wel graag vertellen,.... Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
 
wij waren al heel snel met het vertellen ik heb de jongens de zwangerschaps test gegeven en die mochten hun aan papa geven en ik zou pas een week later pas ongi moeten worden en de jongens vinden het helemaal geweldig en tuurlijk krijg ik wel reacties van heb je het nu al verteld ja waarom niet stel dat het wel fout gaat en ze zien mama huilen dan snappen ze niet waarom en dan moet je dus eerst zeggen van mama had een baby in de buik maar nu niet meer veel te ingewikkeld voor kinderen van 3 jaar dus wij hebben hier ook bewust voor gekozen . En een ander zegt weer van ooh maar dan duurt het heel lang voor ze , maar ook dat hebben wij uit gelegd van eerst sinterklaas dan kerst dan mama jarig dan jullie en dan gaan jullie naar de basis school en dan komt de baby en ze vragen nooit van wanneer komt de baby .
Sorry voor het lange verhaal .

maar als jij je er prettig bij voelt en het willen vertellen dan moet je dat gewoon doen .
heel veel plezier gr evelien
 
Omdat ik al 4 miskramen had gehad en mijn zoontje nu 5 is en de laatste keer dus meegemaakt had hebben wij dit keer wat langer gewacht. Toen wij de eerste echo hebben gehad hebben we het hem verteld. Dit was met 8 weken ongeveer en dan kan je zeggen dat is snel en dat is t eigenlijk ook wel maar omdat t de andere keren bij de eerste echo al mis was en deze echo goed was hadden wij er alle vertrouwen in dus vonden wij dat we het hem konden vertellen. En het was schoolvakantie dus hij kon zich op school ook niet verspreken haha en erna was ik 12 weken dus mocht ie t vertellen.

Maar doe vooral waar jullie je goed bij voelen. Er is geen richtlijn voor. Wel merk ik dat ie t lang vind duren maar als je er steeds een andere gebeurtenis in betrekt zoals hierboven beschreven (verjaardag en dan dit en dan dat en dan komt de baby) dan is het vaak wat beter te overzien.

Succes!!

xx
 
Weet je, al doende leert men... De ene situatie is anders en past beter bij jou dan die van een ander. Ik vertelde het van de eerste en de tweede direct aan goede vrienden, broers, zussen en ouders. Maar, de tweede ging fout dus nu wacht ik wat langer :)
Aangezien mijn dochter ontzettend graag een broertje of zusje wil, heb ik haar niks gezegt en wacht ik ook nu even met vertellen.
 
Ik kon mij niet stil houden en 2 goede vriendinnen heb ik het gelijk verteld (was toen 7 weken zwanger). Mijn ouders heb ik het verteld toen ik voor het eerst naar verloskundige was geweest met 9 weken. Dit heb ik vooral verteld omdat ik van de verloskundige naar gyn werd gestuurd ivm overgewicht en ik toen nog thuis woonde en mijn vader dus met mij mee moest (mijn vriend woonde toen aan andere kant van het land en om dan steeds vrij te nemen is ook niet idiaal). Schoonouders hebben we het met 12 weken verteld en ook de andere vrienden. Liefste had ik nog lang gewacht met vertellen aan buitenwereld maar helaas verklapte een vriendin van me het op hyves. Toen was ik 18 weken zwanger ongeveer. Nu ben ik 31 weken en nog weet niet iedereen het als ze het vragen zeg ik ja en anders niet.
 
Terug
Bovenaan