Wanneer vertel je het op je werk?

Hallo dames,

Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Dat er in januari maar allemaal gezonde kindertjes geboren worden!
Ik ben nu ruim 8 weken zwanger van de 2e en heb het alleen nog aan familie verteld. Op mijn werk heb ik net een nieuwe functie en bij mijn eerste gesprek werden gelijk actieplannen gemaakt voor de rest van het jaar. Mijn baas riep heel enthousiast dat we veel zouden kunnen doen dit jaar. Nou weet hij dus niet dat het jaar voor mij wat korter zal worden. Ben 5 januari uitgerekend en zal dus december al met verlof zijn.
Ik vind het best lastig om hier niet de waarheid over te vertellen. Wij hebben pas 13 juni de eerste afspraak in het ziekenhuis en hoop dat er dan een echo wordt gemaakt. Als alles goed is wil ik het pas vertellen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Groetjes

Noortje

Mijn ervaring, vertel het pas als je de 12 weken bent gepasseerd. Zoiezo ben je pas verplicht het te vertellen een aantal weken voor de bevalling. Ik heb het verteld toen ik 9 weken was en bij 10 weken had ik een missed abortion. Het bracht allemaal ellende met zich mee ( mijn ervaring) Ik zou het pas doen als je voor jezelf en partner zekerheid hebt!

Hoi Noortje,
Ik heb pas 16 juni de echo en ben dan 11 weken. Heb het ook nog niet verteld op mijn werk en wil daar ook mee wachten tot ik weet dat alles goed is. Alleen onze ouders weten het nog maar, vrienden en broers ook nog niet. Willen we ook mee wachten tot we weten dat het goed is.
Je bent niet verplicht om het op je werk al te vertellen hoor. Kan me voorstellen dat het niet zo lekker voelt, maar zou me daar nu even niks van aantrekken. Nog een maandje en dan heeft je baas nog een halfjaar om iets anders te regelen!
Succes en groetjes Laura

Ik was/ben te ziek in de ochtend en te moe in de middag om vol te houden om het niet te vertellen dus heb ik ervoor gekozen om het te vertellen. Nu kan ik in overleg mijn uren aanpassen en als er nog iets nodig is dan kunnen we daarover praten.
Ik vind het erg prettig moet ik zeggen. Ik heb het nog niet aan de rest van mijn collega's verteld alleen mijn leidinggevende weet het op dit moment.

Maar ja het is je eigen keus en je hoeft het idd nog niet te vertellen.

hoi hoi,
ik werk binnen de jeugdhulpverlening in een crisisopvanggroep voor kinderen van 4-12 jaar. Die kinderen wonen tijdelijk bij ons. Momenteel hebben we een heel onrustig clubje in huis. Sommige kinderen worden bij een boze bui, lichamelijk agressief naar de medewerkers. Hierdoor heb ik het op mijn werk meteen verteld. Zo weten mijn collega's waarom ik die situaties vanaf nu ontloop.
Zeker gezien mijn miskraam en verloren kindje wil ik absoluut geen trap in mijn buik krijgen,

groetjes
Patricia mama van Bas*

Hoi allemaal,

Wil het eigenlijk ook zo gauw mogelijk vertellen!!!
Maar ben net vanaf 2mei op een nieuwe verpleegafdeling gaan werken, en dacht ja probreer het nog wat uit te stellen maar eigenlijk moet ik het wel een keertje gaan zeggen!!! Want merk nu al dat mijn werktempo veel lager ligt dan de rest!!! En daarbij kun je ook nog met ziektes te maken krijgen zoals wondroos en ja dan is dat gevaarlijk voor je ongeboren kindje!!! Dus ga het toch binnenkort vertellen!!!

Succes meiden!!!!

Liefs Sandy

hallo,
het is geheel aan jezelf wanneer jij het een prettig moment vind om te vertellen.
ik   moest het wel zo snel mogelijk vertellen want ik werk met gevaarlijke stoffen. en dat mag nu dus niet meer. ik kan wel hetzelfde werk blijven doen alleen niet met die stoffen meer. dus mijn leidinggevende was de eerst die het wist (op mijn man na dan). vond het wel moeilijk hoor om het eerst aan hem te vertellen en daarna pas aan mijn ouders. ik wilde toch eerst bij de vk zijn geweest voor ik het hun vertelde.
maar goed je moet zelf weten wanneer jij het je baas verteld.
groetjes

Ik ben ook van plan het met ongeveer12 weken te gaan vertellen op mijn werk. Vorige keer lukte dat niet omdat ik 's ochtends heel erg ziek was. Nu nog geen last van misselijkheid dus hoop dat ik het vol kan houden. Dan zijn die eerste drie onzekere maanden ook weer voorbij.

Terug
Bovenaan