wanneer vertel je het tegen de kinderen

Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zwanger tenminste niet dat we weten. Maar ik vraag mij af wanneer we het het beste aan onze meiden kunnen vertellen, de oudste is 6,5 jaar en de jongste is bijna 5.
Normaal zijn we heel open over alles en ik zou ze het het liefst vertellen als ik de positieve test heb. Maar mijn verstand zegt wacht op zijn minst tot je 7 weken echo.
Maar ook tijdens de zwangerschap wil ik hun er echt wel in betrekken maar heb nog geen idee hoe?
Aangezien jullie al zwanger zijn vraag ik het hier,mss hebben jullie er al meer over nagedacht.

groetjes Nancy
 
hoi nancy ,

kinderen hebben het heel gauw door , onze oudste 11 jaar die zei bij 5 week al mama ik denk dat jij zwanger bent .
dus die wist toen we de 6 week echo hadden gehad hebben we het hem vertelt de jongste 8 jaar hebben we een week later vertelt wij hebben onze kinderen het natuurlijk wel duidelijk gemaakt dat er nog wel wat kon gebeuren. we hebben de kinderen nooit gezegt dat ze het niet mochten vertellen aan anderen .

dus het is maar net hoe je kinderen zijn .
groetjes sieuwkes
 
ik heb het met 10 weken verteld, mijn kids waren toen 8, 5 en 2 vooral voor de oudste twee is het heel spannend allemaal. Ik ben aankomende vrijdag uitgerekend en kon hen dus heel duidelijk maken dat de baby ongeveer komt als zij grote school vakantie hebben.
Ik denk dat het voor hen duidelijk is als ze een punt hebben waar ze naar toe kunnen leven. Bv de lente, een verjaardag etc Tijd blijft voor kinderen heel moeilijk in te schatten
hoop dat het zwanger worden snel lukt
xxx
 
Hoi, we hebben het de kinderen met 11 weken verteld, we wilden wachten tot we iets meer zekerheid hadden. Onze kids zijn 2 en 3 jaar oud. Ben over iets minder dan 4 weken uitgerekend (eind juli) en ze vinden het nu enorm spannend. Succes met alles
 
Bij ons zijn de jongens 11 en 8 jaar. We hebben ze het vrij snel verteld rond de 6 weken. We hebben het de rest van de mensen pas met 13 weken verteld en al die tijd hebben ze niets aan niemand verteld.
 
Terug
Bovenaan