Wanneer vertel je het??

Ik heb afgelopen dinsdag en woensdag getest. Beide testen waren positief!! Nou is mijn vraag, wanneer vertel je het aan iedereen? Ik heb begrepen dat je het pas na de eerste echo moet vertellen, omdat je dan weet of het goed zit. Maar ik heb de neiging om het al te vertellen aan mijn ouders  en mijn beste vriendin. Zij zijn nl. op de hoogte dat we er mee bezig zijn.Ik wil het wel van de daken schreeuwen!!  Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe hebben jullie dit gedaan?

groeten Tina    

Hoezo pas moeten/mogen vertellen als de eerste echo geweest is? Da's toch gewoon ieders eigen keuze? Ik vind dat je het gewoon moet vertellen als je daar zelf behoefte aan hebt. Mocht het mis blijken te gaan, dan ben je hardstikke verdrietig en dan kan je achteraf gaan vertellen dat je zwanger was en een miskraam hebt gehad.
Ik vond het geweldig om het meteen te vertellen!!!
Na de eerste test kon ik mijn vriendin niet bereiken, maar de tweede dag heb ik het wel verteld. daarna meteen aan mijn schoonouders en aan mijn ouders op de verjaardag van mijn zus (meteen iedereen op het feest op de hoogte. Ik had toen mijn NOD nog niet eens gehad, dus 4 weken)
Reacties krijg je altijd, ik ook. Dat het wel erg vroeg was en rarae uitspraken over 'moeten' wachten... Ik moet helemaal niks, ik doe waar ik zelf behoefte aan heb.

Als ik jou was, zou ik dat ook gewoon doen. Als dat vertellen is: vertellen! en als je wil wachten, lekker wachten!

He Tina!

Toen wij de test hadden gedaan hebben we het lekker een weekje voor onszelf gehouden. Ons geheim! Maar soms was dat best moeilijk hoor. Na een week (op vaderdag!) hebben we het ook tegen de ouders en broers en zussen verteld. En natuurlijk ook tegen mijn beste vriendin, want voor haar kan ik niks verborgen houden.
De rest vertellen we het inderdaad pas na 12 weken. De echo heb ik al gehad (met 10 weken en alles was goed) maar toch wachten we nog ff op de 12 weken. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar als het wel mis gaat is het zo vervelend dat je het tegen iedereen moet vertellen. Terwijl je zelf erg verdrietig bent. Toch zou ik het wel aan een paar mensen zeggen, want je wilt je verhaal ook kwijt!
Geniet er in ieder geval van!!! Veel plezier

Hoi tina,
Ja ik ben ook zwanger geweest en heb een mk gehad, had het niet verteld aan onze ouders wel aan een paar collegas en vriendinnen!!! Acheraf had ik er erg veel spijt van dat ik het niet aan onze ouders heb verteld, dus als ik nu weer zwanger ben ga ik het niet meer voor me houden!!!
Maar de beslissing moet je zelf nemen hoor!!!
Succes nog met je zwangerschap en oeps VAN HARTE NOG!!!!

Liefs Sandy

Hoi,

Bij onze eerste hadden we de dag voor de kerst een positieve test. maar toen was alles al in huis voor het diner: medium gebakken biefstuk, rauwe zalmrolletjes, toetje met rauwe eieren... heel handig. de familie zag meteen dat ik een taaie doorbakken biefstuk zat  te knagen, een bessesapje ipv wijn nam, terwijl ik echt een liefhebber ben enzovoort enzovoort. maar we hebben toen niets gezegd.

met oud en nieuw hadden ze voor mij maltbiertjes in huis gehaald, zonder verder iets te zeggen. en wij hielden ook onze mond. uiteindelijk konden we ons toch niet stil houden en wist de hele familie met zo'n 8 weken dat het eerste kleinkind eraan kwam.

net als jij hebben wij ook deze week een positieve test gehad, van nr 2. wij gaan zaterdag met een deel van de familie zeilen en dan gaan we het mijn ouders en broers vertellen. op 22 augstus wordt ons zoontje 1 en dan vertellen we aan iedereen dat het mooiste kadootje voor ons zoontje een "levertijd" van dan nog een maand of 7 heeft...

al met al best vroeg. maar in het geval het misgaat, en dat is bij ons 1 keertje gebeurt, dan kunnen ze je ook steunen. ik maak alleen wel onderscheid tussen familie en goede vrienden en kennissen en het werk. op het werk vertel ik het pas met 3 maanden, als het tenminste tot die tijd niet zichtbaar wordt.

groetjes
greet

Hoi,
Mocht ik nu weer zwanger worden dan doen we het net zoals de eerste keer.
We vertellen het direct aan ouders en schoonmoeder en mijn beste vriendinnen.
De rest van de wereld laten we het dan na de magische 3 maand weten.
Dan heb je lekker samen met je dierbaren een geheimpje. En als het misgaat heb je
ook een vangnet. En ook ik vind dat je moet doen wat je zelf wilt!
Liefs melanie

Zelf vertel ik het aan mensen met wie ik ook het verdriet van  een miskraam zou willen delen. Maar goed ik heb op dat gebied dat ook het nodige meegemaakt.

Maar wat betreft die echo en dan weten dat het goed zit. Ja je weet dat op dat moment het hartje klopt, maar zekerheid heb je dan nog steeds niet.

Doe wat jij wil en geniet er van. Ga van het positieve uit.

Miep

Hoi,

Je moet het idd gaan vertellen wanneer jij er aan toe bent.
Met de eerste kon ik mijn mond niet dicht houden en vertelde ik het vanaf 5 weken aan iedereen die het maar horen wilde.
Nu wij bezig zijn voor nummer 2 hou ik mijn mond wel langer dicht alleen mijn moeder en beste vriendin vertel ik het wel gelijk.

Groeten Saskia

Terug
Bovenaan