wanneer vertel je het?

A

Anoniem

Guest
hallo Ladies!
ben nu zelf 6 jonge weekjes zwanger, moet zeggen gaat me tot nu toe goed af, heb weining last van dingen. merk eigenlijk niets...of "is the worst still to come"?
toch vraag ik me af wanneer mijn omgeving dingen zal gaan merken. zoals, alsof het niet opvalt dat ik die sappige biefstuk laat liggen, mijn favoriete pizza met blue cheese achterwege laat, of ineens minder/geen koffie drink. 6 weken is te vroeg, absoluut. de regel zegt ongeveer 12/13 weken, maar ik denk dat iedereen het dan allang ziet bij mij. hoe hebben jullie dit gedaan? ouders zwijgplicht opgedragen? mijn ma is van het allerliefste soort, maar kijkt dwars door me heen....maar is ook overenthousiast. tja..

groetjes!

de reden om het niet gelijk te vertellen is naar mijn weten bedacht omdat er nog dingen mis kunnen gaan. (Kan altijd natuurlijk maar ze zeggen op 12 weken heb je een mijlpaal bereikt)
En dan kan het heel vervelend zijn als iedereen weet dat je zwanger bent.
Volgens mij is dat de reden van de 12 weken.

Ik heb het zelf trouwens mijn moeder direct vertelt. Daar heb ik zo'n goed contact mee. En mijn beste vrienden. Maar de rest allemaal pas later. (Ook mijn moeder gevraagd haard mond te houden de eerste tijd...je weet hoe moeders zijn haha)

Die reden om het niet meteen te vertellen isook juist een reden om het de mensen die het dichtste bij je staan (ouders en beste vriendin bijv.) het JUIST wel te vertellen!
Mocht het fout gaan hoef je ze niet nog het hele verhaal te vertellen maar weten ze meteen wat er is en kunnen ze er voor je zijn!!
Dit was ook de tip van mijn gyneacoloog! Klonk mij erg logisch dus heb zijn advies ook gevolgd. Vraag de mensen waarvoor je kiest het al wel te vertellen of ze nog even hun mondje dicht kunnen houden tot 12 wkn.
Je moeder kan er met jou en je vader gezellig over kletsen dus ze zal het echt niet al van de daken gaan schreeuwen!
Succes met je keuze!
L81 (33 wkn)

Hoi,
wij hebben het met 9 weken vertelt. En blij toe. Daarna ben ik heel veel ziek geweest en snapte iedereen ook waarom. Zoals hierboven al wordt gezegd: als het misgaat is dat ook fijn om met mensen te kunnen delen, dus doe gewoon wat je zelf denkt dat goed is en goed voelt.
Enne... mensen zien het echt niet zo snel als je zelf denkt.
Succes.
Groetjes V.

Hoi,

Ik ben nu 10 weken zwanger en in mijn omgeving weet nog niemand het. Wij willen wachten tot de eerste echo is gemaakt (2 oktober) en willen het de ouders op een hele speciale manier gaan vertellen. Ik zag daar op het forum ook een link met leuke ideetjes hierover. Ik vind het trouwens wel moeilijk om het voor me te houden. Maar over  een paar  weekjes mag de hele wereld het weten. Het is mijn ouders trouwens wel al opgevallen dat ik tijdens verjaardagen de glazen wijn, de toastjes met filet american en de hollandse garnaaltjes  laat voor wat het is. Ik heb hier al het nodige commentaar over gehad.......hhhmmm vraag me af of mijn moeder het niet al gewoon stiekem door  heeft maar wacht tot wij het haar vertellen.

Hai ook wij hebben het bij 6 weken verteld, zelfde dag dus nog toen wij het zelf ook net wisten! Ik vind het heel persoonlijk wanneer je iets los wil laten. Maar ik heb liever dat mensen het weten zodat het fout gaat je ook die juiste steun krijgt!

Tuurlijk blijft de kans altijd aanwezig ook zelfs met 20 weken, als ik kijk naar vriendinnen.....dus daarom mijn besluit het dus eerder te doen.

Ik ben nu bijna 30 weken en je moet lekker doen wat je zelf wilt, er is dus geen officiele datum wanneer je het verteld.

Liefs maup

Hoi,

Toen wij het wisten hebben we gelijk onze ouders, broers en zusjes ingelicht.
Om ons geluk te kunnen delen, maar mocht het mis gaan, dan heb je ook een back-up.

Na 13 wkn, na de echo, toen het voor ons ook wat 'echter' werd, omdat we ons kindje zagen bewegen, en omdat de kans dan minder groot is voor complicaties..
toen hebben we het verteld tegen andere mensen, zoals collega's, buurtjes e.d.

Het was moeilijk om het voor ons zelf te houden, maar ik had er gewoon geen zin in om tegen mijn collega's te moeten vertellen dat het mis gegaan is...of wat dan ook.
Dat deel ik liever met mijn familie...    
Natuurlijk kan er nog steeds iets mis gaan... maar ze zeggen dat 12 wkn een mijlpaal is..

Maar het blijft natuurlijk heel persoonlijk.

Liefss...

Terug
Bovenaan