wanneer vertel je kinderen dat je zwanger bent

hallo,

misschien nog wat vroeg maar wel een vraag die me erg bezig houd.
wanneer vertel ik de kinderen dat ik zwanger ben, de oudste is pas vier maar erg bij de hand en ik verwacht dat ze met allerlei vragen gaat komen als ze merkt dat ik sneller moe ben of moet overgeven of als ze andere dingen opmerkt.
moet ik wachten tot zij met de vragen komt en ik dus iets geheim heb gehouden of moet ik eerlijk zijn en al vrij snel vertellen dat ze een broertje of zusje krijgt met het gevolg dat meer mensen dit dus snel horen. Ze wil namelijk heel graag een broertje en vraagt er zelf ook om mama wanneer krijgen we een broertje?

groetjes nancy (nog niet zwanger hoor)

Ik zou wachten met vertellen aan een kleuter tot je het ook de buitenwereld wilt vertellen. Een kleuter en geheimen? Werkt niet.

Mocht je misselijk worden of moe, dan kun je dat gewoon zeggen. Desnoods een smoes met dat je niet lekker bent. Maar dat het door een babytje in je buik komt, is echt te hoog gegrepen in dat stadium. Is mijn ervaring.

Ik heb het mijn kleuter van toen bijna 4 verteld toen we de termijnecho hebben laten maken en de kans op een miskraam ook vele kleiner was. Mijn peuter van toen net 2 hebben we het toen ook verteld, maar die snapte er eigenlijk niks van.

En 9 maanden duurt veel langer dan zo'n kind kan bevatten. Pas nu ik met verlof ben wordt het actueler, hoewel ik al sinds de bekendmaking kusjes op mijn buik krijg.

Succes met zwanger worden.

Jah, zou idd wachten. Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt en daar kwam een meisje van 3 vertellen dat mama een baby in haar buik had :). Dusse dan weet iedereen het gelijk.

Succes!

IK zou inderdaad ook wachten totdat iedereen het mag weten, ik werk zelf met kleuters van 4 tot 6 en geheimen zijn dan nog moeilijk (onmogelijk) te bewaren door hen.

Succes met zwanger worden!

moeilijk, ik zeg zelf altijd ik vertel het pas heel erg laat want anders word het wachten voor die kleine zooooo lang, maar aan de andere kant. thuis zijn we het kleine kamertje leeg aan het ruimen want daar komt ter zijde tijd de babykamer in. dat weet mijn ventje ook. laatst zag ik zo'n mooi muziek mobieltje die heb ik gekocht. is die voor mij mama, nee lief die is voor straks voor de baby. laatst was zijn jas te klein geworden zegt hij, bewaar die maar voor de baby. dus tja, ik denk dat ze vanzelf wel aangeven wanneer ze het willen weten.

ik zou ook even wachten. En in ieder geval ongeveer op dezelfde dag het je kind en de omgeving vertellen.
Mijn dochters waren 4 en 6 toen ik vorig jaar vertelde dat ik een baby in de buik had. Had toen een vroege echo bij 9 weken gehad. helaas bij 11 weken toch een miskraam. Toen moest ik ze vertellen dat de baby dood was gegaan. De jongste ging wel,maar mijn oudste heeft het er nu nog over.
De volgende keer wacht ik met vertellen tot ik de echo bij 12 weken heb gehad. Als ik het nog eens mag meemaken...

lastig, mijn dochter van 4 ziet mij groeien en vroeg mij laatst al of ik een baby in de buik had..
nee was mijn antwoord, mama heeft last van haar maag.. (ook waar)
maar ze is niet dom hoor, ik ga het na de echo vertellen, ze weet dat het lang duurt en als het mis gaat dan red ik me daar ook wel weer mee... ik kan toch onmogelijk tot 12 weken liegen blijven terwijl je het al zooo duidelijk ziet! ik heb met 7 weken al zwangerschapsbroeken aan bij de andere 3.. ik ben maar fijn gebouwd dus het is meteen duidelijk..
ieder zijn eigen natuurlijk... maar voor mij is het onmogelijk om het zo lang stil te houden..

liefs

bij mij is het zelfs alsof ze mijn gedachten kan lezen want gisteren vroeg ze aan mij mama papa en jij willen graag een baby erbij he?
Tja en dan sta je ff met je mond vol tanden, maar gelukkig had ik al snel zoiets van schatje jij wil toch ook graag dat ene spel en dat krijg je toch ook niet zomaar.
achteraf heb ik mij wel 10 betere antwoorden in mijn hoofd gehaald maarja

Terug
Bovenaan