wanneer vertellen aan broers of zusjes ????

Zijn er hier zwangeren die al een of meerdere kinderen hebben? wanneer hebben jullie ze dan verteld ?
Mijn dochter is 7, heb haar nog niks verteld, ben van plan om tot 12 weken te wachten maar denk niet dat ik zo lang mijn mond kan houden.

hoi mamaeef,

ik ben nu 10 weken zwanger en mijn dochter is bijna 2 jaar. ik heb het haar als eerste verteld, maar zij snapt het nog niet maar moest het even aan iemand vertellen ;-).

groetjes van aafje
april mama

Hi Mamaeef,

Ik ben nu 6 weken zwanger, jippie!
Over 2 weken ga ik het mijn dochters van 15 en 13 jr vertellen, dus na de eerste afspraak bij de verloskundige. Maar dat is natuurlijk een heel andere leeftijd dan wanneer je 7 bent, als je het vroeg verteld moeten ze wel heeeel erg lang wachten voor hun gevoel.

groetjes

Hi mamaeef,

Ik ben 5 weken zwanger.Nog heel pril.
Ik heb een zoontje die pas 2 is geworden, ik heb het hem stiekempjes verteld alleen hij zegt alleen baby baby en dat begrijpt niemand.

Groetjes,

hi mamaeef,

ik herken je dylemma maar al te goed.
ik ben nu bijna 6 weken zwanger (en al een buikje aan het krijgen) en ik moet nog een goede manier verzinnen om het mijn dochter van 7 het nieuws te vertellen.
zeker in mijn achterhoofd hebbende dat zij GÉÉN broertje of zusje wil!!!!!
iemand tips?!?!?!?

groetjes rosita

Poeh!!!! Savannah, ik ben de mijne al 2 jaar aan het vragen of ze het leuk vindt om grrot zus te worden, dit vindt ze natuurlijk geweldig dan maag ze Groot Zus zijn. Maar ik vertel het nog niet eerst afwachten of alles goed gaat wil haar niet teleustellen en ook omdat ze een wandelend dagblad is. Wat is de reden dat jou dochter dit niet wil? ze zal toch altijd jou allerliefste spruit blijven?

ze is bang dat mama in het ziekenhuis blijft en veel pijn heeft. ze heeft zich altijd heel erg aan mij opgetrokken (omdat haar vader (mijn ex) haar weinig aandacht schonk) en ik denk dat ze bang is mij te moeten delen.
terwijl ze mijn nieuwe partner volledig in haar hart heeft gesloten (in zeer korte tijd). hij zegt ook dat het waarschijnlijk wel mee gaat vallen,
ze zal ff boos zijn en daarna alles willen weten.
wacht het af neem haar in ieder geval mee naar de controlle echo's.

Ik kan me nog van vroeger herinneren dat mijn moeder zwanger was en het me verteld had. Ik was toen 6 jaar. Toen ging het alleen mis. Ik was zoooo verdrietig! Ik heb gevraagd of m'n moeder het me de volgende keer pas wilde vertellen als het wat zekerder was dat het goed zou gaan. De keer daarna was zw 12 weken toen ze het me vertelde.
Je moet doen wat je zelf wilt, maar hoe leg je een jong kind uit dat het broertje of zusje overleden is in je buik.... Ik zou zelf dus nog even wachten. Het heeft meer impact op je kind misschien dan je van tevoren kunt berekenen.

Terug
Bovenaan