Wanneer vertellen aan de kinderen?

Dit is onze derde zwangerschap en dus hebben we de volgende uitdaging; wanneer vertellen we het en hoe? Onze dochter is 5 en zoon is 2,5jr en die zullen straks een kamer gaan delen. De kamer van onze dochter. De kamer van onze zoon word de babykamer. Wie heeft er nog tips om de overgang zo soepel mogelijk te laten gaan...?
Liefs

Mmm die van mij is 3.5 jaar.,en heb wel tegen hem gezegt mamma heeft een heel klein babytje in der buik zitten.Wees heel lief naar me buik..daar he mamma zei die! zo cute maar ik denk dat het leuk is om ze een boek te geven (zoeken ff op google ofzo) met daarin beschreven ik wordt grote broer of zus geloof dat er zoiets wel bestaan.
Liefs, Nice

ik heb zelf een zoontje van 2 en een half en heb wel tegen het manneke verteld dat mama een baby in de buik heeft en dat hij dat een broertje of zusje krijgt.
ik vind het heel fijn om mijn kind er vroeg bij te betrekken, alleen moet ik nu nog heel erg opletten, omdat mijn zoontje een kind is van mijn ex en ik nu dus zwanger ben van mijn nieuwe partner en niet weet hoe mijn ex daarop reageerd als hij hoort dat ik zwanger ben.
ik wilde dit hem pas 9 febr. vertellen als ik de 1e echo heb gehad,maar daar knijp ik hem tog wel voor hoor....

maar terug komend op de vraag of er nog tips zijn: ik zou ze er heel dicht bij betrekken vooral omdat je aangeeft dat je de 2 oudste dadelijk op 1 kamer wil doen. veel vertellen die kindjes krijgen het allemaal mee! en kunnen dan misschien makkelijker begrip opbrengen voor veranderingen.
iig suces ermee.

Ik heb ook een dochter van m'n ex net als de mama van Leroy.
Wij hebben het eigenlijk direct verteld, moet wel zeggen dat onze dochter (ze is nu van ons hahaa) 6 jaar is, ze begreep het dan ook meteen en praat regelmatig tegen mijn buik.
Aait, kriebelt en verteld wat ze gedaan heeft. En ja, dan schieten er bij deze hormoonbom regelmatig tranen in m'n ogen.
Hou er alleen rekening mee dat wel snel iedereen het weet. Onze dochter had het in de klas verteld.... en tja dan weet de hele school het hahaha

Ik heb ook een dochter van m'n ex net als de mama van Leroy.
Wij hebben het eigenlijk direct verteld, moet wel zeggen dat onze dochter (ze is nu van ons hahaa) 6 jaar is, ze begreep het dan ook meteen en praat regelmatig tegen mijn buik.
Aait, kriebelt en verteld wat ze gedaan heeft. En ja, dan schieten er bij deze hormoonbom regelmatig tranen in m'n ogen.
Hou er alleen rekening mee dat wel snel iedereen het weet. Onze dochter had het in de klas verteld.... en tja dan weet de hele school het hahaha

We hebben het onze dochter van vierenhalf verteld en gezegd dat het ons geheimpje is en dat ze het nog niet mag vertellen..tot nu toe houdt ze zich daar keurig aan (maar ik besef dat zehet wel alsnog in de klas kan vertellen..jammer dan). Ze vind het super en is er erg mee bezig, echt heel schattig.
Die van bijna twee krijgt het natuulijk niet echt mee nog..

Oh ja, van dat boekje is een erg goede tip, hebben wij bij de oudste ook gedaan (boek van Kaatje) en die wordt nog regelmatig gelezen. Misschien nog een tip: wanneer je een intake hebt voor kraamhulp 9duurt nog wel even) zeg er dan bij dat je het heel belangrijk vindt dat de kraamhulp het leuk vindt om ook voor oudere kindjes te 'zorgen'. Die van ons de vorige keer was echt fantastisch met mn oudste, betrok haar overal bij en was er helemaal gek mee..dan hebben je andere kinderen ook hun aandacht en is het wennen veel gemakkelijker!

wij hebben het onze dochter van 7jaar ook al verteld.ze weet dat ze nog even dr mond moet houden en doet dat ook wel.ze zei zelf al als ik het op school verteld dan weten denk alle mama s het gelijk.lief hé

Terug
Bovenaan