Wanneer vertellen aan familie dat jullie zwanger zijn?

Hoi! Afgelopen vrijdag stond ik met twee positieve testen in mijn hand! Ik ben nu 5 weken zwanger en heb over 3 weken de eerste afspraak met de verloskundige.

Nou hadden we het erover wanneer je het verteld aan je ouders en familie en vrienden. Mijn vriend wil wachten tot de eerste echo over 3 weken omdat we dan zeker weten dat alles goed is, maar ik wil t eigenlijk al iets eerder delen aan onze ouders (nog niet aan de vrienden, die wel pas na de echo).

Dus ik was benieuwd: wanneer vertellen/vertelden jullie het aan jullie ouders?

Ps. Dit is ons eerste kindje! ❤

Hoi!

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat het allemaal maar voorspoedig mag verlopen en je dit jaar een gezond kindje vast mag houden :)

Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en wij hebben het nog niet verteld aan onze ouders. Er zijn wel een paar mensen die het weten, omdat dat vooral handig bleek en ik had het ook echt nodig om er met iemand over te kunnen praten.

Wij hebben deze week nog een echo en als die goed is kan ik er wat geruster op zijn dat het goed gaat denk ik. We hebben helaas vorig jaar een miskraam gehad en ik was toen blij dat ik geen blij nieuws terug hoefde te draaien. We hebben het toen wel gedeeld. Nu dus erg voorzichtig en als het goed is gaan we het met 12 weken op mn vaders verjaardag vertellen en op 13 weken aan mijn schoonouders bij een etentje.

Maar ieder voor zich natuurlijk! Vertel het wanneer het goed voelt :)

Hallo,

Hier wisten mijn moeder en tweelingzusje het na 2 dagen en vrijwel direct na de tweede positieve test. De eerste was super licht dus geloode mijn man het niet. Twee dagen later clearblue gedaan en toen verteld.

Mijn schoonmoeder wist het de dag daarop en na de eerste echo (zo rond 8 weken) de overige broers en zussen en mijn schoonvader.

Wij hebben het verteld met de verjaardag van mijn mama maar ik weet niet meer precies welke maand van de zwangerschap dit was.

Valentijn is een mogelijkheid. Wij zaten er niet mee om het vroeg te vertellen, eindelijk eens goed nieuws. Al dat bangmakerij dat er iets kan misgaan.

De eerste keer hebben wij het met 7 weken verteld helaas na 15,5 weken de zwangerschap moeten afbreken. Nu weer zwanger nog maar 5 weekjes en nu wachten we op een goede uitslag van de NIPT dus rond de 11/12 weken hebben zodat we onze ouders niet onnodig  met stress opzadelen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

wij hebben het de mensen die voor ons belangrijk zijn dezelfde week van de positieve test verteld. Met de rest wachten we tot na de echo('s).

Gefeliciteerd!!

wij hebben het bij de zwangerschap verteld met 9 weken. Toen was het Moederdag. Dat vond ik wel leuk.. is maar goed ook.. m'n man wilde wachten tot de 12 weken.

een dag na dat we het verteld hadden kreeg ik een bloeding.. ik was zo blij dat ik ff kon brullen bij m'n moeder. Gelukkig was het niks. Toen hebben we het ook aan de rest verteld want we kregen door de bloeding een echo.

Wij proberen nu weer zwanger te worden. We zitten in ronde 4.

ik kon me niet bedwingen en heb m'n vriendin verteld dat we bezig zijn.. en m'n zus wilde laatst iets met m'n Foon doen dat ze nieuwschierig werd van wat ik wilde verbergen.. dus ze weet t ook. Zo fijn dat ik er eindeloos over kan praten haha m'n man wil heel graag n kind.. maar vind t allemaal prima. Bij m'n eerste zwangerschap werd t bij de eerste echo pas echt voor m'n man.

Maar gewoon doen wat goed voelt!

Terug
Bovenaan