Wanneer vertellen aan groete broer in spe

Goedemorgen !

Omdat 9 maanden voor ons al lang wachten is, is het helemaal niet te overzien voor onze 2 jarige zoon (juni 2006).
Ik las ergens het advies om te wachten met vertellen tot er daadwerkelijk een buik te zien is... Maar bij mijn eerste zwangerschap duurde dat echt wel 20 weken ofzo!
Tegen die tijd weet iedereen het al en als hij het dan niet "weet" is ook weer zo wat.

Heeft iemand het al verteld of andere ervaring wat dit betreft?

Was trouwens wel een leuke uitspraak vorige week van onze zoon.
Wij vroegen hem, in het algemeen, wat hij heel graag zou willen hebben.
Antwoord: een broertje. (hoezo hij voelt dat er wat speelt.... !)
En op de vraag wat hij daar dan mee ging doen?
Antwoord: Slaan!

Nou dat beloofd wat te gaan worden, haha !!
Hij is altijd superlief met baby's op 't kdv en van vriendinnen dus zorgen maak ik me niet !

Groetjes Charly.

Wij hebben het toevallig gister verteld aan onze oudste maar ja wordt in juni 5. Ze heeft een behoorlijk tijdsbesef en hoorde ons toch over dingen praten. De tweede wordt in juni 2 en die begrijpt er toch niks van dus dan komt het wel als ik inderdaad een dikkere buik heb.

Succes! Het is wel leuk als je het ook met je kind kunt delen dus ik kan het tegen de oudste ook niet langer voor mij houden.

Groetjes E

Lastig onderwerp, ben benieuwd hoe anderen dat doen.

Onze dochter wordt in juni 2, dus is nog wel erg jong om het echt te beseffen. Maar omdat we er zelf zo mee bezig zijn, hebben we het er af en toe wel spelender wijs over. Namelijk kusje voor de baby in mama's buik: dan wordt gelijk m'n shirt omhoog getrokken en krijg ik een kusje om m'n buik. Dus iets van besef is er wel, maar niet dat er over een tijdje een kindje bij komt.
Ook is ze gisteren meegeweest naar de echo: 'baby kijken'.

Vind het nog wel heel vroeg om het met haar erover te hebben, maar aan de andere kant speelt het voor ons zo'n belangrijke rol. Ik denk als het mis gaat en we hebben het er niet meer over, dat zij het ook zo vergeten is! Aan de andere kant hoop ik niet, dat ze meer begrijpt dan we denken. En het bij mensen die nog niets weten het heeft over de baby in mama's buik.

Ach ja, we zien het allemaal wel. Maar ben wel heel benieuwd hoe anderen dit doen.

groeten mama van Nienke

Hallo,

Wij gaan het onze dochter (bijna 4) pas vertellen als de 12 weken voorbij zijn. Dan vertellen we het eerst aan haar en dan aan de rest van de familie, of misschien mag zij het ze wel vertellen. Op dit moment weten alleen m ´n moeder en m ´n zus ervan (en jawel mijn man) omdat ik daar op kan terugvallen als het weer mis mocht gaan.

Maaike

Hoi,

Ik ben van het oktober 2009 forum en zat even hier te kijken. Wij hebben het eigenlijk gelijk toen we het wisten tegen onze dochter van 2 verteld. Als we nu vragen wat zit er in mama's buik? Zegt zij een beebje. Ik krijg ook kusjes op mijn buik. Ze is meegeweest naar de verloskundige en daar kregen we een knuffeltje en daar kroelt ze nu mee. Ze zegt wel  is voor de baby, maar nu mag ik er nog mee kroelen. Als de baby geboren wordt ga ik hem geven. Verder heeft ze er weinig besef van. Ook zegt ze straks met de baby in bad. Ik denk dat hoe ouder kinderen worden hoe langer het wachten is. En ieder kind zal anders reageren.

Terug
Bovenaan