Wanneer vertellen aan zoon/dochter 6 jaar

Hoi

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.

Ik vraag me af wanneer je aan je 6 jarige zoon of dochter vertelt dat hij/zij een broertje of zusje krijgt?

Onze dochter van vijf vertelde mij dat ik zwanger was... Dus zij wist het gelijk... We hebben tot op heden in haar bijzijn nog niet veel aandacht aan de zwangerschap zelf besteed omdat wij die veertig weken al lang vinden laat staan een kind... Vanavond hebben wij onze twintig weken echo.. Dan nemen we haar mee, dan kan ze naar de baby kijken.. We willen nog een pretecho maken die zij ook mee kan en na vanavond gaan we langzaam beginnen met het kamertje opknappen, dan mag ze uiteraard helpen!

Het is wel moeilijk om een zwangerschap te verbergen voor kinderen vanaf het moment dat andere het ook weten... Die vragen er vaak toch naar dan.. En met zes kunnen ze alles goed begrijpen...

<p style="text-align: left;">Het is al lichtelijk te zien bij me, dus ik kan niet al te lang meer wachten voordat we het aan onze ook omgeving gaan vertellen. Aangezien onze dochter alles hoort en ziet, willen we het haar als eerste gaan vertellen. Ik heb volgende week een afspraak bij de gynaecoloog. Als alles goed is gaan we met 8 weken aan iedereen vertellen</p>

Hoi Hever,

Onze zoontje van 3 heeft het ook al heel snel geraden. Hij heeft ons waarschijnlijk gehoord want binnen een paar dagen kwam hij mij vertellen dat hij het wel heel leuk vond dat hij een broertje of zusje kreeg. Was erg schattig! 40 weken duurt inderdaad erg lang maar ik moet wel zeggen dat ik heel blij ben dat hij het vroeg wist. Zo kon ik veel beter uitleggen waarom ik zo misselijk was en steeds moest overgeven of meer moe was dan normaal (vooral de eerste maanden). Verder betrekken we hem zoveel mogelijk bij de echo's en alle andere leuke dingen.

Liefs

Terug
Bovenaan