Wanneer vertellen jullie het?

Ik ben dus erg benieuwd wanneer jullie het je (naaste) omgeving gaan vertellen, dat je zwanger bent?

Wij hebben dus afgelopen woensdag de test gedaan en ik ben dus iets van 4 weken zwanger.
Enerzijds wil ik het nog lekker geheim houden, maar God, wat wil ik  het graag van de daken schreeuwen.
Heel dubbel steeds... de ene keer zus, de andere keer zo...

Wij gaan het mijn ouders gewoon maar morgenavond vertellen. We hebben ze uitgenodigd om te eten, onder het mom van : pa, je hebt hier zó veel meegeholpen de laatste tijd met de tuin en mijn zaak...".
(mijn schoonouders konden helaas niet, dus daar gaan we maandagavond heen)
Vanmiddag halen we voor de (schoon)ouders boekjes op die ik had zien liggen, ik geloof dat ze als titel hadden: "ik word oma" en "ik word opa".
En op de achtergrond wil ik morgenavond een cd draaien met het nummer "als je opa wordt" van Johnny Jordaan, wel op het moment dat ze de cadeau uitpakken uiteraard hihihihi....

Mijn zusjes en broertje en schoonzussen vertellen we het waarschijnlijk met moederdag. Zodat we toch nog even een geheimpje hebben.

Groetjes.

he hoi,
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wanneer je het vertelt is denk ik persoonlijk.
Wij hebben het gewoon van de daken geschreeuwd toen we het wisten.
Wij waren van mening dat wanneer het fout gaat , mensen toch merken dat er wat is en dan moet je het alsnog vertellen. en wij kunnen gewoon niet zo goed onze mond houden! Veel plezier met het vertellen!
liefs

Onze naaste familie en vrienden wisten het bij allebei onze zwangerschappen al heel vroeg. Eigenlijk zodra wij het wisten.

Deze zwangerschap had ik een afspraak met mijn moeder om naar de Jonge Gezinnenbeurs te gaan. Deze dag viel op mijn NOD en ik heb getest zo van 'wel handig als íe nu positief zou zijn, dan kan ik ook alvast voor de baby kijken'. En inderdaad, een heel licht streepje! Twee uur later in de trein heb ik het direct mijn moeder verteld.
Om het te vieren heb ik toen van haar twee Super MoM shirts gekregen, dus het leverde ook nog wat op.

Groetjes, Marisa

Hoihoi,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Wij hebben het direct vertelt tegen mijn ouders en schoonmoeder en broers en zussen, alles van de daken geschreeuwd naar iedereen toe want ja als het fout gaat dan gaat het ook als een lopend vuurtje.

Wij hebben het verteld door middel van een fotolijstje met daarin een gedichtje, en we hebben een speentje ingepakt. Ditzelfde ook gedaan voor me schoonmoeder en voor de broers en zussen alleen het fotolijstje. Erg leuke reacties.
Mijn ouders hadden het direct al in de gaten want mijn man was zoooo nerveus en met een big smile op zijn gezicht haha!

Nou heel veel plezier met het vertellen en geniet lekker van je zwangerschap!
Groetjes Maaike

Ten eerste: ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap! ik hoop dat het goed met je gaat en dat je je lekker voelt.

Ik ben nu dinsdag 8 weken. Ik weet het dan zelf  3 weken. We hebben het alleen een goede vriend en vriendin van ons verteld. Dit omdat zij ook zwanger is en we het er dan toch lekker met mensen over  kunnen hebben.
De rest, ouders, zussen, broers en andere vrienden vertellen we het met zo'n 12 weken. Dit niet omdat we persé die twaalf weken af willen wachten, maar omdat we het tot die tijd lekker als ons geheimpje zien en we het, als we het vertellen al lekker drie maanden op weg zijn. Dat vind ik het leukste eigenlijk, haha.
Inderdaad....ooit heeft iemand verzonnen dat je het het beste na die 12 weken kan vertellen want stel je voor dat het mis gaat... Ja, en?? Dan wil je het waarschijnlijk ook vertellen dus om die reden laten wij het niet. Ik weet ook niet heel zeker of we nu nog 4 weken onze mond kunnen houden, maar het is wel ons streven!
Iedereen veel geluk,

groetjes Mellow

Hoihoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je moet zelf weten wanneer je het verteld. Wij hebben deze keer gewacht tot na de echo met 11 weken. Bij de oudste hadden we het na 5 weken al verteld (toen was het rond de kerst en gingen we iets eten wat ik niet mocht) maar vond het zo vervelend dat ze het al zo vroeg wisten en sommigen gingen steeds bellen hoe het was en hoe ik me voelde en wanneer de echo was etc.etc. Dus nu gewacht tot na de echo en een stuk minder last van telefoontjes e.d. Maar nogmaals, je moet het helemaal zelf weten!

Geniet van de zwangerschap en ik hoop dat je niet te veel kwaaltjes krijgt!

Groetjes,
Jo

Terug
Bovenaan