Wanneer vertellen kinderen??

We zitten zo in dubio wanneer moeten we het ze vertellen. Ik val in de risico groep voor ernstige aangeboren afwijkingen. Aan de ene kant wil ik het ze wel vertellen maar aand de andere kant ze ik wachten tot we alle testen gehad hebben. Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Haii,
Hoeveel weken ben je?
Wij hebben een zoon van bijna 6 en we hebben het nog niet verteld. Wel moeilijk want mama is steeds misselijk en eet niks, dat kun je ook geen weken volhouden.
Volgende week hebben wij onze eerste echo en als we dan een kloppend hartje zie dan zullen we het tegen hem vertellen.

Ik zou als ik jou was wachten tot na alle testen, als je het kindje sowieso wilt houden als het gehandicapt is, kan het wel eerder maar ik zou dan wel uitleggen dat de kleine uk een beetje ziek is als het bekend is. Ik zelf vertel het tijdens mijn eerste echo. Dan kan ze de baby zelf zien. Natuurlijk heb ik ook geen garantie....
groetjes,
Elise

Ik heb het ze verteld, toen het ging opvallen, ikzelf had het met de 2 vorige miskramen al vroeg verteld en hebben het ook mee gekregen dat het fout ging, heb ze gezegd dat ik pas na de echo zeker van ben, en dat het dan waarschijnlijk niet meer weggaat.Ik ben nogal slank en heb al een buikje, dus de oudste kwam heel heel snel van, mamma ben je weer zwanger....de middelste had het al wel in de gaten en had tegen dr zus gezegd, volgends mij is mamma weer zwanger hoor, ze word weer dik en moet steeds spugen,...jamie de jongste die is 5, heb ik het gisteren pas verteld,.....
Doen wat goed voelt, als het eenmaal mis gaat, kan je dat niet tegen houden en snappen de kids ook beter waarom je verdriet heb, ze zijn slimmer dan je denkt:)

ik vertel het mijn zoontje denk ik met 3 of 4 maanden of als ik een dikke buik krijg,
maar mijn zoontje is wel wat jonger dan jou kinderen, mijn zoontje is net 3,

jou kinderen zijn al wat ouder en ik zou het dan wel wat eerder vertellen, ik denk na de 1ste echo ofzo,
de oudsten begrijpen dan ook beter wat er aan de hand is denk ik, want die merken meer dan je denkt,

ook als er wel iets mis is met de baby is het denk ik goed om ze daar op tijd op voor te bereiden, dan kunnen ze ook wat aan het idee wennen.

Terug
Bovenaan