Wanneer vertellen

<p>Hoi hoi </p><p>Ik ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger. Onze ouders en broers zussen weten het al. Maar twijfel over wanneer ik het tegen de rest wil vertellen. Eigenlijk dachten we volgend weekend ben dan 8 .5 week . Heb al twee goede echo's gehad. Is dat te vroeg of niet?! </p>

Ik vind dat is ieder voor zich. Ik kon 't toen ook niet voor me houden. Heb 't na de goede echo van 7 weken ook verteld. Zo'n goed nieuws mag je met de hele wereld delen denk ik als je dat zelf wilt natuurlijk..!

Wij willen ook eerst een goede echo zien dan vertellen we het pas. 
Hebben 23 april een echo zou dan 8,4 zijn. Hebben 12 mei een uitje met fam dus proberen het dan pas te vertellen want dan hebben we iedereen te gelijk. 
Eno bij mijn kant denk ik gelijk na de echo. Vind het nu al moeilijk ivm met niet roken en drinken. Ze kijken nu al bedenkelijk. Dus denk dat ze al wel een vermoeden hebben. 

De meeste houden de 12 weken grens aan. Ik had het de vorige keer (eerste kindje) wel na de vroege echo vertelt (te enthousiast i think) Maar zou de andere keer wel weer wachten tot de 12 weken omdat de kans op mk dan het grootst is. Vind dat iedereen het zelf mag weten wanneer je gevoel het oke vind. Bij de ene is dat bij de test en bij de ander met 16 weken (ja, dat doen sommige echt!)

Dat is heel persoonlijk. Wij hebben het vroeg verteld. Eenmaal miskraam gehad en toen vond ik het juist fijn dat mensen wisten dat ik zwanger was. De 12 weken grens is echt geen regel. Dus gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. Geniet ervan!

Het is inderdaad persoonlijk. Wij wilden bij de eerste zwangerschap wachten tot de 12 weken en hadden ook nog niemand verteld dat we uberhaupt met kinderen bezig waren. Toen het een miskraam werd, was het voor onze ouders en vrienden heel raar om te reageren. Ze waren verdrietig, maar tegelijkertijd waren ze ook blij. Lekker verwarrend! 
Bij de tweede zwangerschap hebben we het meteen verteld, en nooit spijt van gehad! Het is zo leuk dat iedereen mee leeft. 

Mocht ik zwanger worden dan zal ik het mijn ouders en zusje + schoonouders en zwager/schoonzus meteen vertellen.
De rest van de familie/vrienden/collega's denk ik na het eerste echo. Maar jullie hebben allemaal al rond de 8 weken je eerste echo? Ik dacht dat die pas rond de 12 weken was je eerste echo (maar ik heb er geen verstand van :p)

Volgends de berekening was ik nu 8.5 week. Dus stond vandaag de echo gepland. Vorige week wat bloed verloren dus toen een echo gehad alles was goed maar bleek een week korter zwanger dan we dachten. Maar toch deze echo door laten gaan. Nu over 3 weken weer een echo. Dus in mn hoofd was ik ook al verder zwanger. Maar gelukkig wel gezien dat alles goed is hoef ik niet zo lang te wachten. 

Terug
Bovenaan