wanneer vertellen???

<p>hoihoi! </p><p> </p><p>Donderdag ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben met een knalstreep en de clearblue, die (2-3) aangaf.</p><p> </p><p>Mijn eerste dag van mijn laaste menstruatie was 31 augustus, en 30 sep verwachtte ik mijn menstruatie maar GELUKKIG niet en 3 positieve testen.</p><p> </p><p>Ik zou nu dan ongeveer 5 weken zwanger zijn? </p><p>Maandag ga ik de eerste afspraak maken voor een echo.</p><p> </p><p>Wanneer vertellen ( vertelde ) jullie dat je zwanger was en waarom?<br /><br /></p><p>ik zou het liefste nu al het nieuws willen delen met naasten, maar ergens wil ik ook wachten op de soort van safe zone</p>

Dat is natuurlijk helemaal aan jezelf. De meesten wachten tot minimaal 8 of 12 weken, maar wil je het direct vertellen kan het natuurlijk ook.

Bij m'n 1e kindje gewacht tot 12 weken, na de 2e echo. Bij m'n 2e kindje gewacht tot 8 weken, na de 1e echo.

We zijn nu bezig voor een 3e kindje en ook nu zou ik weer wachten tot 8 weken. Ik wil toch echt de 1e echo afwachten voor ik het vertel. En ik vond juist die eerste weken dat alleen ikzelf en mijn man het wisten ook heel bijzonder, echt ons geheimpje. Doe wat goed voelt voor je!

Wij hebben het onze ouders en zussen wel direct (na 2 weken) verteld. Mocht je een miskraam krijgen vonden wij het fijn om het in ieder geval met iemand te kunnen delen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Overige familieleden, vrienden en collega's hebben we het pas verteld na de eerste echo waarop we het hartje hebben zien kloppen.

Wij hebben het na de 1e echo aan onze ouders en broer/zus verteld. De mensen die we het persoonlijk wilden vertellen in de weken daarna. De rest na de 2e echo.

Bij de eerste zwangerschap hebben we gewacht tot de uitslag van de Nipttest binnen was (rond 12/13 weken).

Maar inderdaad: ieder voor zich. Het is moeilijk om het geheim te houden he? ;-)

Zelf wist iedereen het bij mij heel erg snel. Zwanger geworden door IUI in een kliniek, dus mijn collega’s wisten precies waarom ik die vrijdag niet op het werk was. Voor hun dus niet al te moeilijk om te bedenken dat ik 2 weken later een zwangerschapstest moest doen ? Test gedaan op mijn vrije dag en het gelijk mijn ouders verteld (woon door omstandigheden weer bij hun) en de dag daarna op het werk alleen maar de vraag: en?? Kon het niet verzwijgen dus gewoon gelijk gezegt dat de test positief was. Hierdoor ook met zo’n 8 weken het bekend gemaakt voor verdere familie en vrienden, want ja, bijna iedereen wist het al ?? wel altijd duidelijk geweest dat het nog vroeg was, en dat er nog veel kon gebeuren. Nu 24+2 zwangerschap van mijn eerste kindje ??

Bij alle 4 de zwangerschappen hebben het vrijwel meteen verteld aan onze ouders. Als het fout zou gaan zijn hun ook de 1e die het zouden horen, dan is het wel fijn als ze er vanaf weten. Uiteindelijk ook 2x een miskraam gehad dus was fijn dat ze er vanaf wisten.
Verder de rest pas na de 12 weken echo verteld.

Ik heb ook altijd geroepen dat ik de safe zone wilde afwachten en toch ben ik diezelfde avond naar mijn vader en schoonmoeder gereden. Heb het dus vrij vlot verteld. Op het werk wel als laatste. Met de echo zagen ze 2 kloppende hartjes dus dat was ook fantastisch om iedereen te vertellen. Zit nu in de elfde week. Liefs.

Terug
Bovenaan