Wanneer vertellen??

Hallo allemaal,

Wij zijn een beetje aan het tubben wanneer we aan onze ouders gaan vertellen dat we zwanger zijn.Ik ben nu in mijn 7e week, maar heb af en toe last van een steek (zeurend) links onder in mijn buik.Als ik druk ben (aan 't werk bijv.) dan blijft dat aanhouden.
Dus aan de ene kant hebben we zoiets van: we willen het zo snel mogelijk vertellen, want dan kunnen we ook de onzekerheden delen.
Maar aan de andere kant lijkt me het vreselijk als je het binnnenkort verteld en later moet vertellen dat het niet goed is gegaan.

Wanneer hebben jullie het verteld???
En hebben jullie ook wel eens steken aan een kant van je buik??

Liefs Dianne ( toch een beetje ongerust)


 
Hoi Dianne,

Ik heb het mijn ouders direct verteld toen ik er zelf achter kwam, met 5.5 week. Met 6.5 week (toen had ik ook een echo gehad) heb ik het aan vrienden verteld. Mijn idee was ook dat ik dan, als het mis zou gaan, het verdriet zou kunnen delen. Gelukkig gaat alles goed want ik ben vandaag precies 29 weken in verwachting.

Steken heb ik niet gehad, maar dat wil niet zeggen dat hry niet kan. Het zou best kunnen dat het van de groei van je baarmoeder ofzo komt. Iedereen zijn klachten zijn altijd heel verschillend dus het zou best goed kunnen.

groetjes Jane
 
Ik had ook steken in mijn buik. En dan ook vaak aan een kant.
Ik hoefde het niet te vertellen want mijn moeder zat naast ons toen we de test deden. Mijn vader heb ik gelijk opgebeld.
Mijn schoonouders hebben we het een week later verteld. Ik kon het gewoon niet voor me houden. Daarnaast was het ook onverwachts want ik was gewoon aan de pil. Voor sommigen dus toch een schok die ik dan ook gelijk maar uit de wereld wilde helpen.

Succes!

Groetjes (31 wkn)
 
Ik zou het zeker aan je ouders vertellen. Het is ook fijn om verdriet te kunnen delen. En die steken hoeven helemaal niets ernstigs te zijn. je lichaam moet zich gaan voorbereiden op een kind. Er moet ruimte gemaakt worden. En dat kun je voelen door steken. Zolang je geen bloedverlies hebt, zo ik me zeker geen zorgen maken. Omdat je het vooral hebt als je druk bent, denk ik echt dat het gewoon bij de zwangerschap hoort. Helaas is de enige oplossing: afwachten. Super vervelend, maar het is echt de enige oplossing. Ik heb zelf ook buikkramp en steken gehad en ben nu al 19 weken zwanger. MIsschien haal je daar wat hoop uit.
 
het is ook vreselijk als het mis gaat en je hebt geen steun aan wie dan ook...dan vragen mensen ook wat er met je aan de hand is? en je ouders zijn niet zomaar iemand toch? juist aan hen kun je als het nodig is veel steun hebben.
 
Ben 7 weken zwanger en onze ouders en beste vrienden weten ervan. Ze wisten dat wij het probeerden en dus was het ook fantastisch om het ze vrijwel direct te vertellen. Nu genieten wij vooral van alle positieve aandacht. Mocht het misgaan, dan hebben wij ook hun steun.
 
hoi ik lees best wel vaak alle berichtjes maar soms lijkt het of 1 iemand hier de boel een beetje zit te stangen.Ik vind dit echt helemaal niet fijn.Je mag best je mening geven over iets maar dat hoeft niet te betekenen dat je iemand een kut gevoel hoeft te geven, ik hoop dat deze persoon zich aangesproken voelt
 
Terug
Bovenaan