wanneer vertellen

Ik ben 6 weken zwanger. Wanneer vertellen jullie het aan ouders, broers etc dat jullie zwanger zijn.
Wachten jullie dat je naar de vk zijn geweest? Hebben jullie een orginele manier om het te vertellen?

Groetjes Olga
 
Gefeliciteerd meid! Welkom in de wondere wereld van de zwangeren!

Wij hebben het verteld na de eerste echo met 12 weken.

Mijn schoonouders hebben we verrast met lekker gebak. Toen ze zaten te smullen zei ik tegen mijn vriend 'nou moet je wel zeggen waarom we gebak hebben meegenomen" Nou, ze vielen haast van hun stoel!!!! Ze hadden het ook nog lang niet verwacht. Heeft even geduurt, maar ze beginnen nu aan het idee te wennen dat ze opa en oma worden.

Mijn moeder heeft voor mijn neefje heel veel bandjes voor op de lakentjes geborduurd. Wij zijn kattengekken en ik vroeg dus op een gegeven moment of ze ook katten patronen had. 'Ja hoor!' 'Wil je die dan gaan borduren?' 'Hoezo dan?' 'Nou, voor deze (En toen liet ik een foto van de echo zien)' Toen vroeg ze eerst nog voor wie, maar toen ik niks zei viel het kwartje eindelijk. Was enorm blij.

De rest van mijn familie hebben we het verteld op de eerste verjaardag van mijn (eerste/enige) neefje. We hadden een t-shirtje voor hem gemaakt met van dat printspul wat je er op kunt strijken. Stond met leuke kleurige sierletters op 'Hoera! Ik krijg een nichtje of neefje!'

Toen ie dat openscheurde/uitpakte begon iederee te gillen!

Je kan natuurlijk ook de echo laten zien of foto of video.

Succes in ieder geval!
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wij hebben het de mensen die ons dierbaar meteen verteld bij de eerste en nu weer want als er iets mis zou gaan zouden we het ook met hun willen delen.
En we hebben het niet op een aparte manier verteld gewoon zo was al bijzonder genoeg!
Succes groeten Irene
 
Hai, gefeliciteerd!

Wij hebben het de ouders, broers en zussen met ong 6 weken verteld, inderdaad voor het geval dat het fout zou gaan dat ze er ook van weten. We hebben beide ouders een paar roze en blauwe baby sokjes gegeven, het kleinste maatje natuurlijk :)
Eigenlijk wisten onze 2 beste vrienden het het eerst, meteen na de test, we konden het gewoon niet voor ons houden.

Nou veel plezier met je zwangerschap, geniet ervan!
 
Ik heb direct na de test eerst mijn vriend gebeld, toen mijn vriendinnen en voor de zekerheid nog een test gedaan, die dus ook positief was (kon het niet geloven) en daarna direct mijn moeder gebeld. Ik was helemaal uit mijn doen en kon het echt niet voor me houden. Ik kwam erachter met 5.5 week, met 6.5 had ik toch al een afspraak staan bij de gyn die heeft toen een echo gemaakt waarop er hartactiviteit was te zien en toen heb ik het ook aan mijn directe leidinggevende en directe collega's op het werk verteld.

Het ligt er maar net aan wat je voor iemand bent, ik kan zoiets heftigs niet lang voor me houden :)

groetjes, Jane 39+2
 
hoihoi mijn vriend en ik hebben geprobeert om t stil te houden tot 12 weken maar dat is helaas niet gelukt
want we kwamen mijn schoonmoeder tegen bj de gyn die moest daar ook zijn toevallig en ja verzin dan maar een smoes wat je op de afdeling gyn. doet waneer je verder gezond bent he hihi
we hebben t mijn moeder verteld door een baby foto van ons af te laten drukken met een gedichtje er op
ze was helemaal door de dolle heen hihi
op mijn werk was t makkelijk ik kon het tegen mijn clienten vertellen maar die zijn allemaal dement en vergaten het toch haha
 
Hi Olga,
Ik ben ook 6 weken op weg.
En weet het sinds 4 dagen.
A.s. vrijdag en zaterdag gaan we het tegen de ouders en broer/zussen vertellen.

Ik kan het gewoon niet langer voor me houden. Ik sta nu al op knappen maar m'n man wil graag nog heel even wachten omdat het nu nog lekker intiem van ons is.

Ik ga het dan ook aan m'n vriendinnen vertellen want ik zou het verschrikkelijk vinden als ze er via via achter komen.

Ik weet dat er nog van alles fout kan gaan maar ik kan het echt geen 6 weken verborgen houden nog.

Alleen op m'n werk. Dat wil ik wel.
13 oktober naar de VK en als ik het hartje gehoord heb dan mogen ze het van mij op mijn werk ook weten.

O, trouwens we gaan het als volgt vertellen...

Ik heb foto lijstjes gekocht en daar doe ik de volgende tekst in:

Je kan me nog niet horen
Je kan me nog niet zien
Maar in Mei wordt ik geboren
Mag mijn foto in dit lijstje dan misschien???

Het idee heb ik gepikt maar ik vond het zo leuk dat ik het wel moest gebruiken.

Ik ben heeeel erg benieuwd naar de reacties.

Jij ook succes met vertellen en laat weten hoe het gegaan is!

Liefs bieb.
 
Wij zijn nu bijna 9 weken ver. Wij gaan vrijdag naar de verloskundige. Als alles goed gaat (anders eigenlijk ook) gaan we het 's avonds en 's anderdaags aan onze ouders vertellen en dan geleidelijk aan aan de vrienden. Voorlopig bleven we maar smoesjes verzinnen...
Aan mijn schoonouders gaan we 't als volgt vertellen: Hij verjaart zaterdag en we gaan een verjaardagskaart kopen en zeggen dat hier post is toegekomen voor hem. Daarin zullen we schrijven: Gelukkige verjaardag, bompa!!!" met een foto van de echografie erbij.
Ben benieuwd!
Zaterdag komen mijn ouders en broer eten. We gaan de tafel dekken voor 6, terwijl we zichtbaar maar met 5 zijn.
Als ze vragen: "Wie komt er nog misschien?" zullen we ook de echo tonen...
OOOOoooooooh, wat verlangen we al om die gezichten te zien!!!!
Liefs, S.
P.S. Ik vind het erg leuk om dit alles te lezen, dus, moeders in spé, kom maar op met die originaliteit!!!
 
Terug
Bovenaan