wanneer vertellen

Hoi,

Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben. Ik vraag me af wanneer jullie het vertellen aan familie en vrienden. Ik weet dat iedereen er anders overdenkt en ben benieuwd naar jullie mening.
Hebben jullie ook nog een originele manier om het aan je ouders kenbaar te maken?

Groetjes Sanne
 
oh ja lastig he, ik wil het ook wel van de daken schreeuwen, maar mijn man wil het pas vertellen na de ' veilige' 12 weken! ik heb het wel aan een vriendin verteld die ook zwanger is sinds 2 weken en aan mijn beste vriendinnetje...maar ja aan ouders wachten we dus nog even mee!
Succes

liefs NOui
 
Als je binnen de 12 weken zit kun je overwegen het alleen aan je naaste familie te vertellen. Je kunt dit op een ludieke manier doen (bijvoorbeeld in het kader van Pasen met iets grappigs). Ikzelf heb het met Sinterklaas verteld door middel van een cadeautje met een cryptisch gedicht..
 
Hoi,

Het is zo'n persoonlijke keus wanneer je het vertelt. De eerste zwangerschap hebben wij aan niemand vertelt, alleen kreeg ik toen helaas een miskraam. Ik vond dat heel ingewikkeld, want ik wilde dit delen met mijn beste vriendin en mijn zusje en die reageerde wel dat ze het heel rot vonden en tegelijk dat ze het wel heel erg leuk vonden dat ik ermee bezig was, en dat maakte alles zo dubbel. Dus toen ik direct daarop weer zwanger raakte hebben wij dit vertelt de dag dat we de test deden en dat was ook op de verjaardag van mijn vriendje. Wat betreft ouders, wij hadden champagne gekocht en hen beide een glas gegeven met een speen eraan gebonden en dan niets zeggen alleen maar proosten! Die was heel leuk. Nu ben ik inmiddels weer zwanger (heb ondertussen een kern gezond kereltje op de wereld gezet) en hebben wij het wederom direct vertelt. Hopelijk vinden jullie de tijd en de manier die bij jullie past!
 
Hoi

Ik zelf had het bij mijn elfde week aan de ouders verteld. Toen had ik mijn echo gehad en de baby echt voor het eerst gezien. En bij week 12 aan de rest van de familie.

Wij hebben mijn ouders mee uit eten genomen en gelukskoekjes voor ze gemaakt. Daar zaten natuurlijk sokjes in met oma en opa. Op het briefje had ik opgeschreven dat iedereen het tegelijk moest open maken want dan zou het geluk brengen dus iedereen was zo'n beetje tegelijk klaar en verrast. Het was wel heel leuk. Misschien een idee voor jou!
Groetjes
 
Ik heb een heerlijke meid van 2 en ben ruim 12 weken zwanger van de 2e. Beide keren hebben we het meteen en overal verteld. Onze gedachtengang was (en is) als het onverhoopt mis zou gaan weten mensen en collega's ook wat er aan de hand is en dat maakt het dan wat makkelijker.
gelukkig is het tot nu toe goed gegaan, maar eenvolgende keer zou ik het weer zo doen'.
 
bij mijn eerste zwangerschap heb ik best lang gewacht voor ik het aan iedereen vertelde. nu ben ik 16 weken zwanger en ik heb het eigenlijk meteen aan iedereen verteld omdat ik er zo blij mee was dat niet kon wachten.en gelukkig verloopt mijn zwangerschap goed
 
Terug
Bovenaan