Wanneer vertellen???

Hoi meiden,

Ik weet nog maar net dat ik zwanger ben maar ik vroeg me af wanneer jullie het aan directe familie gaan vertellen of hebben verteld?
Ik zelf ben een groot open boek en vind het ook heel moeilijk om het voor me te houden.
Zeker nu mn schoonzus en tevens beste vriendin eergister bekend heeft gemaakt dat ze zwanger, dus alle gesprekken gaan daarover en daarom vind ik het extra moeilijk!

Liefs isa.
 
Hoi isa

Uit mijn ervaringen zou ik zeggen wacht nog even met vertellen,
wij hadden het de eerste keer verteld voor 12 weken ,en pas met 12 weken kreeg ik een miskraam,dus enorm bah ......
Deze zwangerschap hebben we bewust gewacht omdat het voor ons heel onzeker was,
maar eenmaal de 12 weken gepasseerd hadden we het verteld aan iedereen.
Maar het kan altjid nog alle kanten in zwanger zijn is geen garantie dat het goed blijft gaan.
Maar je moet het zelf allemaal weten .
Het zou heel jammer zjin als je weer tegen iedereen moet gaan vertellen dat het helaas niet zo mocht zijn..
Groetjes monique

ps .Ook zijn de 12 weken niet altijd een zekerheid
 

Hoi Isa

Weer even een reactie van mij op jou, zelf heb ik het verteld toen ik 15 weken was, we kwamen er achter toen ik al bijna 11 weken zwanger was en we hebben eerst zelf de tijd genomen om er aan te wennen.
niemand heeft het ons ook kwalijk genomen dat we het pas zo laat vertelden, in feite zat er ook maar een week of 4 tussen het ontdekken en het vertellen!
maar goed, zoals net ook al gezegd werd, is het geen garantie maar ik zou toch nog even wachten, natuurlijk moet je het helemaal zelf weten hoor!

liefs Sarah
 
Hai Isa,
Als jij het wilt vertellen dan moet je dat gewoon doen hoor,het is net wat jij wilt en je vriend/man eventueel.
Ikzelf was in 2003 van mijn 1e zwanger en ik vertelde het met 8 weken aan mijn ouders en met 10 weken aan mijn baas en collega`s en met 10,5 week ging het helaas mis,spontaan,toen was ik in januari 2004 weer net zwanger en ik had het tegen mijn ouders weer snel verteld(omdat ik zoiets ook totaal niet voor me kan houden)en op mijn werk ook weer rond 10 a 11 weken,maar toen kwamen mijn moeder en ik erachter dat het weer mis was,met mijn 1e echo ik was 13 weken,maar mijn kindje leefde niet meer.
En nu ben ik 20 weken en 3 dgn en alles gaat goed gelukkig en nu had ik het al met 4 weken verteld aan mijn moeder en mijn schoonmoeder,want ik was zo blij,omdat het zo en zo al een jaar duurde voordat ik weer zwanger was en mijn moeder lag vrij ziek in het ziekenhuis dus die kon ook wel goed nieuws gebruiken en mijn mannetje zei al je moet het gewoon vertellen als je dat wilt,want je wilt ook graag de vreugde delen en geloof me ik heb er veel aan gehad hoor dat een aantal andere het ook al wisten,want als je een miskraam krijgt dan kan je dat ook met andere delen plus dat ze je kunnen steunen en dat heb je nodig althans ik heb er veel steun aan gehad,dus ik zou zeggen meis vertel het lekker aan de mensen die jij (of jullie) wilt.
Hoever ben je eigenlijk?
liefs Jen
 
Terug
Bovenaan