Wanneer vertellen?

Hai allemaal!

in een ander draadje las ik al zoiets als: wanneer vertellen? Ik vroeg het me ook af van jullie.
Ik ben nu 6 weken zwanger en mijn familie en vrienden weten het al... Ten eerste ben ik niet zo goed met leuke geheimen en ten tweede heb ik gedacht: Als het mis zou gaan (moet je niet vanuit gaan, maar toch) dan zou ik het ook met mijn familie en beste vriende willen delen. Plus dat iedereen nu weet waarom je af en toe een beetje uit je doen bent...

Wat doen jullie en waarom?

groetjes Linda

Kan het me goed voorstellen dat je zo'n leuk geheimpje niet kan bewaren!! Iedereen moet het natuurlijk zelf bepalen.
De vorige keer heb ik het met 5 weken al aan mijn ouders verteld. Pas met 12 weken op mijn werk en vrienden.
Mijn zwangerschap is toen moeilijk gegaan (hoge bloeddruk) waardoor ik snel moest stoppen met werken. Dat zal denk ik voor mij een reden zijn om het nu op mijn werk eerder te vertellen zodat mensen (en ikzelf) zijn voorbereid...
Nu weet ik het nog niet wanneer ik het aan mijn ouders en vrienden vertel..zoalng ik mijn mond kan houden (niet lang denk ik hahaha)

Hoi,

Wij gaan het pas met 10 - 12 weken vertellen aan de ouders. En na 12 weken aan de rest.
Omdat we eerst willen weten of het allemaal wel goed gaat. En omdat we het ook leuk vinden om zoiets voor ons tweetjes te houden.

Hoi,

Ik heb het met 8 weken verteld aan mijn familie en de rest later bij 12 weken,ik had zoiets van als het misgaat wil ik het ook kunnen delen idd.
Gefeliciteerd trouwens nog,en een fijne zwangerschap,

liefs nice

Bij ons eerste kindje hebben we een tijdje gewacht.
Pas na 12 weken verteld.
we hadden een mooi animatiefilmpje gemaakt.
heel creatief dat eindigt met een ooievaar in beeld.
Ouders iets eerder.

Nu heb ik enkele seconden na de test gelijk mijn ouders en schoonouders gebeld.

de rest van kennissen en vrienden daar wacht ik nog even mee.
want wanneer het misgaat wil ik niet van iedereen reacties krijgen.
Dat lijkt me reuze vervelend.

wat ik wel vervelend vind is dat mijn schoonouders het nieuws niet voor zich hebben gehouden. ze hebben het nieuws aan mijn schoonbroer verteld.
dat hadden we graag natuurlijk zelf gedaan.

wat vinden jullie daarvan?
zouden jullie ook teleur gesteld zijn?

Heej,
Bij onze eerste hebben we het rond 7 weken vertelt. We hadden toen de echo gehad en mijn moeder was jarig. We hebben het op haar verjaardag vertelt.
Nu wilde ik het sneller vertellen, maar mijn vriend wil liever wachten. Dus we zijn er nog niet helemaal uit. We zien wel.
Heaven, ik zou idd teleurgesteld zijn en er niet blij mee zijn. Dit nieuws wil je toch zelf delen. Ik snap dat ze het doen omdat ze trots zijn, maar toch.....

Ha Linda en natuurlijk ook de rest.

Mijn vriend en ik zijn er helemaal uit met het vertellen tegen iedereen dat we zwanger zijn.
We wachten tot we de 12 weken echo achter de rug is en als alles in orde is dan vertellen we het pas iedereen.
Maar we zijn er helemaal nog niet uit over het te vertellen tegen onze ouders.
Ik wil het deze week nog vertellen, maar mijn vriend pas na de bruiloft.
En die duurt nog een dikken 2 weken.
Zolang kan ik mijn mond echt niet houden.

Aangezien ik pas net weet dat ik zwanger ben  (ben 4 weken zwanger  en zit dus nu in mijn 5e week) vraag ik me inderdaad ook wel af is het niet te vroeg om het tegen de ouders te zeggen.
Wat als het fout gaat?
Heb mijn eerste echo pas in de 9e week. zolang kan ik al helemaal niet wachten.

Hoe  hebben jullie dit aangepakt?

Groeten gizzymo

Hoi hoi Dames

Ik zal wel ongeveer 4 weken zwanger zijn,en tja na 2 goede zwangerschappen en bevallingen heb ik het gewoon verteld aan de mensen die het wilden weten.

Zelf ben ik gerustgesteld als ik de echo heb gehad enz
Maar stel er gaat iets fout dan weten degene die het weten wel waarom ik dan down zou zijn.

Groetjes Franny

Terug
Bovenaan